Türkiye Kapadokya bölgesindeki yükseköğretim kurumlarında akademik liderlik stilleri ve stratejik planlamaya destek

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akıllı, Serdar
dc.contributor.author Alkaya, Aylin
dc.contributor.author Akıllı, Hüsniye
dc.contributor.author Kızılboğa Özaslan, Rüveyda
dc.date.accessioned 2021-06-09T11:29:31Z
dc.date.available 2021-06-09T11:29:31Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation H. Serkan Akilli, Aylin Alkaya, Hüsniye Akilli, Rüveyda Kizilboğa Özaslan (2015). Academic Leadership Styles And Support For Strategic Planning At Higher Education Institutions In Cappadocia Region, Turkey, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (30) 2015, 136-154. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2340
dc.description.abstract Although faculty support and effective academic leadership are crucial factors in successful implementation of strategic plans, there seems to be few studies which investigate the faculty support for strategic planning and the role of academic leadership styles in fostering support for strategic planning. In this paper we present the results of an exploratory research project which was conducted at nine universities around Cappadocia Region in Turkey. We analyzed data acquired from 233 questionnaires which were gathered from academics who are employed at four year faculties. We examined group differences with ANOVA and t-tests, and we explored the relationship between support for strategic planning among faculty and the role of perceived academic leadership styles with multiple regression analysis. The findings show that academic titles, gender, disciplinary differences, and administrative roles have significant effects on support for strategic planning and perceived leadership styles. Multiple regression analysis revealed that entrepreneurial leadership style has significant positive effect in fostering support for strategic planning activities. tr_TR
dc.description.abstract Öğretim üyelerinin desteği ve etkin akademik liderlik stratejik planların başarıyla uygulanmasında önemli faktörler olsa da bu konularla ilişkili çalışmaların az sayıda olduğu görülmektedir. Bu çalışmada Kapadokya bölgesinde bulunan dokuz üniversitede gerçekleştirilen keşfedici bir araştırma projesinin sonuçları sunulmaktadır. Dört yıllık lisans eğitimi veren fakültelerde görevli öğretim üyelerinden elde edilen 233 anket analiz edilmiştir. Grup farklılıkları ANOVA ve t-testleri, öğretim üyelerinin stratejik planlamaya destekleri ve algılanan liderlik stilleri arasındaki ilişkiler ise çoklu regresyon ile analiz edilmiştir. Bulgular akademik unvan, cinsiyet, disipliner farklılıklar ve yönetici rolü değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar olduğunu göstermiştir. Çoklu regresyon analizi girişimci liderlik stilinin stratejik planlama faaliyetlerine destek konusunda anlamlı pozitif etkiye sahip olduğunu göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Akdeniz İİBF Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Strategic planning in higher education tr_TR
dc.subject Faculty support tr_TR
dc.subject Academic leadership tr_TR
dc.subject Entrepreneurial leadership tr_TR
dc.subject Yükseköğretimde stratejik planlama tr_TR
dc.subject Öğretim üyesi desteği tr_TR
dc.subject Akademik liderlik tr_TR
dc.subject Girişimci liderlik tr_TR
dc.title Türkiye Kapadokya bölgesindeki yükseköğretim kurumlarında akademik liderlik stilleri ve stratejik planlamaya destek tr_TR
dc.title.alternative Academıc leadershıp styles and support for strategıc plannıng at hıgher educatıon ınstıtutıons ın Cappadocıa regıon, Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/sayısal yöntemler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 191098 tr_TR
dc.identifier.volume 30 tr_TR
dc.identifier.issue 2015 tr_TR
dc.identifier.startpage 136 tr_TR
dc.identifier.endpage 154 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster