The factors affecting teacher-motivation

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Börü, Neşe
dc.date.accessioned 2021-06-09T08:29:31Z
dc.date.available 2021-06-09T08:29:31Z
dc.date.issued 2018-10
dc.identifier.citation Adair, J. (2003). Etkili motivasyon. İstanbul: Kültür Yayıncılığı. Ağaoğlu, E. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. In S. Özdemir & T. Çalık (Eds), Okul yöneticilerinin denetim ve değerlendirme rolü. Pegem Akademi. Akman, Y. (2018). Investigating the Relationship between Organizational Justice, Work Motivation and Teacher Performance. Cukurova University Faculty of Education Journal, 47(1). Alıç, M. (1996). Eğitim sisteminin amaçlarının gerçekleştirilmesinde eğitim yöneticisinin işlevleri [The functions of educational administrator in realizing the aims of the educational system]. Çağdaş Eğitim, 21(217), 14-17. Atkinson, E. S. (2000). An investigation into the relationship between teacher motivation and pupil motivation. Educational Psychology, 20(1), 45-57. Aypay, A. (2016). Eğitim politikası. Ankara: Pegem A Barlı, Ö., Bilgili, B., Çelik, S., & Bayrakçeken, S. (2005). İlköğretim okul öğretmenlerinin motivasyonları: farklılıkların ve sorunların araştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1). Bingöl, D. (1984). Çalışma psikolojisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi İ.İ.B.F. Yayınları.
 Bishay, A. (1996). Teacher motivation and job satisfaction: A study employing the experience sampling method. Journal of Undergraduate Sciences, 3(3), 147-155. Bolman ve Deal, (2008). Organizasyonları yeniden yapılandırmak. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Boyacı, A. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. In S. Özdemir & T. Çalık (Eds), Okullarda ı̇ nsan kaynağının y netimi. Pegem Akademi. Bursalıoğlu, Z. (2002). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Canales, A., & Maldonado, L. (2018). Teacher quality and student achievement in Chile: Linking teachers' contribution and observable characteristics. International Journal of Educational Development, 60, 33-50. Christensen, L.B., Johnson, B., Turner, L.A. (2011). Research methods, design, and analysis. Doğan, S., & Koçak, O. (2014). Okul yöneticilerinin sosyal iletişim becerileri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 20(2), 191-216. Karaköse, T., Kocabaş, İ. (2006). Özel ve devlet okullarında ğretmenlerin beklentilerinin ı̇ş doyumu ve motivasyon üzerine etkileri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1); 3-14.
 Kıran, D., & Sungur, S. (2018). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Motivasyon ve İş Doyumlarının Okul Ortamı ile İlişkisi. Eğitim ve Bilim, 43(194). Lam, S. F., Cheng, R. W. Y., & Choy, H. C. (2010). School support and teacher motivation to implement project-based learning. Learning and Instruction, 20(6), 487-497. Leedy, P. D., & Ormrod, J. E. (2001). Practical research: Planning and research. Upper Saddle River, NJ: Merrill. Leithwood, K. (2006). Teacher Working Conditions that Matter: Evidence for Change. Toronto, ON: Elementary Teachers’ Federation of Ontario. Locke, E. A. (1968). Toward a theory of task motivation and incentives. Organizational behavior and human performance, 3(2), 157-189. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage. OECD (2014), Education at a Glance 2014: OECD Indicators. OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/eag-2014-en Osmay, N., 2002. İnsan mühendisliği. İstanbul: Alfa Yayınları. Özgan, H. ve Aslan, N. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin sözlü iletişim biçiminin öğretmenlerin motivasyonuna etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 190-206. Öztürk, Z., Dündar, H. (2003). Örgütsel motivasyon ve kamu çalışanlarını motive eden faktörler. Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 4(2); 57-66. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme y ntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Riggio, R.E. (2014). Endüstri ve rgüt psikolojisine giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık. Robbins, S.P. ve Judge, T.A. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel Yayıncılık. Sargut, A. S. (2015). Lider Y neticinin Benliğine Yolculuk. İstanbul: Beta. Serin, N. (1979). Eğitim ekonomisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Sinclair, C. (2008). Initial and changing student teacher motivation and commitment to teaching. Asia‐Pacific Journal of Teacher Education, 36(2), 79-104. Steers, R. M., and Lyman W. Porter, (1991). Motivation and work behavior. New York: McGraw-Hill. Thoonen, E. E., Sleegers, P. J., Oort, F. J., Peetsma, T. T., & Geijsel, F. P. (2011). How to improve teaching practices: The role of teacher motivation, organizational factors, and leadership practices. Educational Administration Quarterly, 47(3), 496-536. Tutum, C. (1979). Personel yönetimi. Ankara: TODAİ Yayınları.
 Yaman, E., Vidinlioğlu, Ö., & Çitemel, N. (2010). İşyerinde psikoşiddet, motivasyon ve huzur: Öğretmenler çok şey mi bekliyor? Psikoşiddet mağduru öğretmenler üzerine. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1136-1151. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel arastirma yöntemleri. Seçkin yayıncılık. Yılmaz, T., & Sarpkaya, R. (2016). Eğitim ekonomisi: Eleştirel bir yaklaşım. Anı Yayıncılık, Ankara. tr_TR
dc.identifier.issn 1308-1470
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2319
dc.description.abstract The study aimed to provide an in-depth analysis of the internal and external causes that were influential towards job motivation of the teachers who were selected according to some success performance criteria for the institutions which is called science, art school where the gifted students are educated. The study was adopted as a qualitative research method and the case study was used. The data of the study were collected with semi-structured interviews. Content analysis method was used in analyzing the data. In accordance with the research aims, this study identified 2 themes and 7 sub-themes. ‘Internal motivation resources’ was determined as the first theme of the study. The subthemes under these themes like ‘immaterial aims’, ‘success’ and ‘personal characteristics’. ‘External motivation sources” was determined as the second theme of the study. The subthemes under these themes like ‘students’, ‘national education policies’ and ‘school principals’, ‘colleagues’. In conclusion, participants were motivated with being successful, effective working condition, students’ desire for learning, being more autonomous, equitable and consistent implementations regarding with project-based education approach. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Work-motivation tr_TR
dc.subject Educational institutions for gifted students tr_TR
dc.subject Teachers tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.title The factors affecting teacher-motivation tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Instruction tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim yönetimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 254778 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 761 tr_TR
dc.identifier.endpage 776 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster