Risk grubundaki öğrenciler için sinif öğretmenlerinin yaptiği uyarlamalar ve okul rehberlik servisi ile işbirliğine ilişkin rehberlik öğretmenlerinin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcıoğlu, Tansel
dc.date.accessioned 2021-06-08T11:40:19Z
dc.date.available 2021-06-08T11:40:19Z
dc.date.issued 2019-12-31
dc.identifier.citation Yazıcıoğlu, T. (2019). Risk grubundaki öğrenciler için sınıf öğretmenlerinin yaptığı uyarlamalar ve okul rehberlik servisi İle işbirliğine ilişkin rehberlik öğretmenlerinin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 410-425. tr_TR
dc.identifier.uri 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2303
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin risk grubundaki öğrencilere yönelik yapmış oldukları uyarlamalar ile okul rehberlik servisiyle yapmış oldukları işbirliğini, rehberlik öğretmenlerinin bakış açısıyla ortaya koymaktır. Araştırma, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde yürütülmüştür. Araştırmaya katılan rehberlik öğretmenleri belirlenirken gönüllülük esası ile birlikte, en az on yıllık mesleki deneyimlerinin olması önkoşul olarak aranmıştır. Önkoşulu sağlayan rehberlik öğretmenleri ile ön görüşme yapılarak öğretmenler araştırmanın amacı ve araştırma verilerinin nasıl toplanacağı hakkında bilgilendirilmişlerdir. Çalışmaya gönüllü katılan 12 rehberlik öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Veriler, 2018 yılının Kasım-Aralık aylarında toplanmış ve dijital ses kayıt cihazı kullanılarak kaydedilmiştir. Görüşmelerden toplanan veriler nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları sınıf öğretmenlerinin özel gereksinimli olarak düşündükleri öğrencilerle ilgili yaptıkları sınıf içi uyarlama ve düzenlemelerin yeterli olmadığını, sınıf öğretmenlerinin gönderme öncesi süreçte okul rehberlik servisi ile tam anlamıyla işbirliği yapmadıklarını ortaya koymuştur. Sınıf öğretmenlerinin eğitsel değerlendirme sürecinin tüm aşamaları konusunda bilgilendirilmesi durumunda sürecin daha sağlıklı yürütüleceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine that classroom teachers' practiced applications for students who they have doubts about the inadequacy or at the risk group and collaboration of class teachers with schoolguidance teachers from the perspective of guidance teachers. The study was carried out in the province of Ankara-Çankaya in the academic year of 2018-2019. The determination of the guidance teachers who participate in the research the guidance teachers are required to have at least ten years of professional experience and voluntarism. The research was conducted with 12 guidance teachers who voluntarily accepted to participate in the study. Semi-structured interviews were conducted in order to determine the opinions of guidance teachers. Data were collected in November-December 2018 and recorded using a digital voice recorder. Data collected from interviews were analyzed by inductive analysis technique. The results of the study show that classroom adaptations and arrangements are made by the class teachers about the students with special needs but theseadaptations and arrangements are not sufficient. Research findings revealed that class teachers did not fully cooperate with the school guidance service in the pre-referral process. It is thought that the process can be carried out healthier if the classroom teachers are informed about all stages of the educational evaluation process. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gönderme öncesi süreç, rehberlik öğretmeni, risk grubu tr_TR
dc.subject Pre-referral process, guidance teacher, inadequacy. tr_TR
dc.subject Gönderme öncesi süreç tr_TR
dc.subject Rehberlik öğretmeni tr_TR
dc.subject Risk grubu tr_TR
dc.subject Pre-referral process tr_TR
dc.subject Guidance teacher tr_TR
dc.subject Inadequacy tr_TR
dc.title Risk grubundaki öğrenciler için sinif öğretmenlerinin yaptiği uyarlamalar ve okul rehberlik servisi ile işbirliğine ilişkin rehberlik öğretmenlerinin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The opinions of guidance teachers about practices in class made by class teachers about the students who are considered with special needs tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/özel eğitim bölümü/zihin engelliler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 281307 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 410 tr_TR
dc.identifier.endpage 425 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster