Türkiye’deki kaynaştırma eğitimi politikalarının değerlendirilmesi ve bütünleştirmeye giden süreç

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yazıcıoğlu, Tansel
dc.date.accessioned 2021-06-08T11:37:52Z
dc.date.available 2021-06-08T11:37:52Z
dc.date.issued 2019-12-30
dc.identifier.citation Yazicioglu, T. (2019). İlköğretim çalışmaları. Bütünsel açıdan çocuk. Pegem Akademi. Ankara tr_TR
dc.identifier.isbn 978-605-80114-1-0
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2302
dc.description.abstract Özel gereksinimli bireylerin hak arayışları, BM tarafından desteklenmiş ve örgüt tarafın dan engellilik alanına ilişkin çok sayıda çalışma ve düzenleme yapılmıştır. Eğitim hakkının uluslararası insan hakları sözleşmelerinde garanti altına alınması Türkiye’deki ulusal mev zuatı da etkilemiş ve özel gereksinimli bireylerin eğitim hakkına ilişkin kapsamlı düzenle meler yapılmıştır. Yapılan bu düzenlemelere bakıldığında öncelikle Anayasal düzenlemele rin yapıldığı, sonrasında ise bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerin çıkarıldığı ve yönetmeliklerin düzenlendiği görülmektedir. Genel olarak dünya genelinde bireylerin hak kapsamını genişleten politika ve yasal düzenlemeler özel gereksinimli bireyler açısından da olumlu sonuçlar doğurmuştur. Herkes için eğitim hakkı anlayışıyla birlikte dezavantajlı gruplardan birisi olan bu bireylerin öğrenim hakları güvence altına alınmış ve okul dışı kalma riskleri ortadan kaldırılmıştır. Ülkemizde özellikle 2005 yılında kabul edilen “En gelliler Kanunu” ile 2006 yılında çıkarılan “Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği” günümüz politikalarına damga vurmuştur tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Pegem Akademi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.14527/9786058011410 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.title Türkiye’deki kaynaştırma eğitimi politikalarının değerlendirilmesi ve bütünleştirmeye giden süreç tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal İlköğretim çalışmaları bütünsel açıdan çocuk tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/özel eğitim bölümü/zihin engelliler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 281307 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster