Fen ve teknoloji özel alan yeterlilikleri önem düzeyinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sungur Gül, Kibar
dc.contributor.author Özer Özkan, Yeşim
dc.date.accessioned 2021-06-08T10:15:00Z
dc.date.available 2021-06-08T10:15:00Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Sungur-Gül, K. & Özer-Özkan, Y. (2013). Fen ve teknoloji özel alan yeterlilikleri önem düzeyinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre belirlenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4), 867-881. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2284
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı birinci ve dördüncü sınıf fen ve teknoloji öğretmenliği öğrencilerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından belirlenen özel alan yeterliklerinin hangisini “daha önemli” gördüklerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılı Ahi Evran ve Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 58 birinci ve 58 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak “Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterlilikleri Değerlendirme Formu” hazırlanmıştır. Verilerin analizi sıralama yargılarına dayalı ölçekleme ile yapılmıştır. Sonuçlara göre, birinci sınıf öğrencileri açısından bir öğretmende bulunması gereken en önemli yeterlik alanı “Öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme” olarak belirlenirken dördüncü sınıf öğrencileri için “Öğretim sürecini program doğrultusunda planlama, ortamlar düzenleme, materyal hazırlama ve kaynaklardan yararlanma” olarak değişiklik göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this search is determined which special subject standards that determined by Ministry Education is more important for first and fourth grade students of science and technology education. The study group of searching were consisted of 58 first grade and 58 fourth grade students who studied teaching programs at Education Faculty of University of Erciyes and Ahi Evran. The Assessment Form of Special Subject Standards was prepared as a means of data collection. Analysis of the data was made with scaling based on rank order judgment. According to the results, the first special subject standards of a teacher has in terms of first grade students is determined as "to develop students' critical thinking skills", was showed changes as " planning the process of teaching in accordance with program, organizing environments, preparing material and use of resources". tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 0000-0002-9590-1439 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Özel alan yeterlilikleri tr_TR
dc.subject Fen ve teknoloji eğitimi tr_TR
dc.subject Ölçekleme tr_TR
dc.subject Sıralama yargılarına dayalı ölçekleme tr_TR
dc.subject Special subject standards tr_TR
dc.subject Science and technology education tr_TR
dc.subject Scaling tr_TR
dc.subject Scaling with rank order judgment tr_TR
dc.title Fen ve teknoloji özel alan yeterlilikleri önem düzeyinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative The determination of science and technology special subject standard by prospective teachers views tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gaziantep University Journal of Social Sciences tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, eğitim fakültesi, matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 112579 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 867 tr_TR
dc.identifier.endpage 880 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster