Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri: kırşehir bilsem örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Aktepe, Leyla
dc.date.accessioned 2021-06-07T11:38:19Z
dc.date.available 2021-06-07T11:38:19Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2208
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin kullandığı öğretim yöntemlerini ve bu yöntemlerin uygulanmasına ilişkin öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırma için öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Bu çalışma yeni program değişikliği ile birlikte, kullanılan öğretim yöntemlerini ne kadar değiştirdiğini ortaya koyması bakımından önemlidir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir ili Merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Yusuf Demir Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam eden 4., 5., 6. ve 7. sınıf düzeyinde öğrenim gören 90 üstün yetenekli öğrenci oluşturmuştur. Anketten elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veri ve bilgiler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama ( ) kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler Statiscial Package for Social Sciences (SPSS 11.0) paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin Fen öğretiminde en sık kullandıkları yöntemler; anlatım, laboratuarda deney yapma ve öğretmenin sınıfta deney yaparak göstermesi yönteml tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the student opinions on the techniques and their application methods used in science and technology education. Survey consults at student opinions. Questionnaire is used as a tool to collect the data. This study is important that it defines how the education techniques are changed following the latest curriculum modifications. Survey’s samples are 90 students from 4., 5., 6. and 7. th grades attending to the public school called “Yusuf Demir Art and Science Center”. The data gathered from the survey is analyzed and evaluated, statistically. The data and information gathered from the survey is analyzed using frequency (f), Percentage (%) and arithmetic mean ( ). Analyses are evaluated through using Statistical Package for Social Sciences (SPSS 11.0) program. According to the evaluation results of the research, the education techniques most widely used by Science teachers are: Explanation, and experiments done in both classes and laboratories. It is also expected that the research results will highly contribute to the Science teachers. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fen ve teknoloji öğretimi tr_TR
dc.subject Öğretim yöntem ve teknikleri tr_TR
dc.subject Üstün yetenekli öğrenciler tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Education methods and techniques tr_TR
dc.subject Talented students tr_TR
dc.title Fen ve teknoloji öğretiminde kullanılan öğretim yöntemlerine ilişkin öğrenci görüşleri: kırşehir bilsem örneği tr_TR
dc.title.alternative Teaching method using science and technology education on students’ aspects: the example of Kırşehir Bilsem tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 69 tr_TR
dc.identifier.endpage 80 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster