Türkiye’de kadına yönelik şiddetin sınıf öğretmenlerine göre analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündüz, Mevlüt
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Çalışoğlu, Murat
dc.date.accessioned 2021-06-07T11:00:21Z
dc.date.available 2021-06-07T11:00:21Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2206
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, son günlerde toplumumuzda gittikçe artan kadına yönelik şiddet olaylarını kadının gözünden analiz etmektir. Araştırmada betimsel yöntem tercih edilmiştir. Araştırmanın evreni çok geniş olduğu için örneklem alma yoluna gidilmiş ve Isparta ilinde görev yapan kadın sınıf öğretmenlerinden tesadüfi olarak 256 kişi seçilmiştir. Araştırmada veriler 8 tane kapalı uçlu 2 tane açık uçlu olmak üzere toplam 10 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla elde edilmiş ve betimsel olarak analize tabi tutulmuştur. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Türkiye’de kadın olmanın zor olduğu (%87,5), kadına neredeyse hiç değer verilmediği, kadınların çoğunun şiddet (psikolojik, fiziksel ve cinsel) gördüğü (%89,1) ve şiddet konusunda şikayette bulunduklarında herhangi bir çözüm bulunacağına inanmadıkları (%85,9) ortaya çıkmıştır. Kadınlar, şiddet konusunda da kadınların suçunun çok olmadığına (%68,8) inanmaktadırlar. Cinsel istismarın cezalandırılması konusunda ise erkeklere daha çok hadım edilme cezası verilmesi gerektiğini (%39,1) belirtmişlerdir. Kadına şiddetin nedenleri arasında şiddet uygulayan erkeklerin daha çok psikolojik rahatsızlıkların olduğu (%25) ve güç faktörünü kullanmak istemelerinden (%23,1) kaynaklandığı görüşündedirler. Kadının şiddet görmesinde, zayıf olması (%23,8) ve kendini koruyamama (%15,2) faktörünün önemli olduğuna inanmaktadırlar. Sonuç olarak bu araştırma göstermiştir ki kadına verilen değerin az olması beraberinde şiddeti daha çok ortaya çıkarmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to analyze the growing violence against women in our society in recent days and examine from the woman's eye. In the study, descriptive method is preferred. Since the research population is too large to cover, sampling method was used and 256 female teachers who work in the province of Isparta were randomly selected. Research data were gathered through semi-structured interviews which contain 2 open-ended and 8 closed-ended questions, consisting totally of a 10 questions. According to the findings obtained through the study; it is difficult to be a woman in Turkey (87.5%), women are given almost no value, most of the women are subjected to violence (psychological, physical and sexual) (89.1%) and if They complain about the violence, they don't believe that there will be any solution (85%, 9), also they believe that in case of violence it is not all their own fault (68.8%) .It is stated that castration should be sentenced to males on sexual abuse (39.1%). The causes of violence against women are more Psychological distress of men (25%) and that they want to exercise power (23.1%) of men. Women see violence as a consequence of a set of factors, among the most important ones of which are their weakness (23,8%) and their inability to protect themselves (15,2%). As a result, shown that little value attributed to the woman brings about more violence. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Türkiye tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Kadın tr_TR
dc.subject Şiddet tr_TR
dc.subject Turkey tr_TR
dc.subject Value education tr_TR
dc.subject Women tr_TR
dc.subject Violence tr_TR
dc.title Türkiye’de kadına yönelik şiddetin sınıf öğretmenlerine göre analizi tr_TR
dc.title.alternative Analysis of violance against women according to classroom teachers in Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 22 tr_TR
dc.identifier.startpage 1785 tr_TR
dc.identifier.endpage 1796 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster