Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Hocaoğulları, Beyza
dc.contributor.author Pınarbaşı, Büşra
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:44:58Z
dc.date.available 2021-06-07T09:44:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2193
dc.description.abstract Araştırmacının amacı, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerini belirlemek ve karşılaştırmaktır. Ayrıca öğretmenlerin cinsiyetlerine ve kıdemlerine göre, adayların ise cinsiyetleri ve sınıf seviyelerine göre sosyal değerlerinin farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada var olan durumu belirlemek için betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Nevşehir Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullarda görev yapan 343 sınıf öğretmeni ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesinde okuyan 250 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini elde etmede, ‘Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği’ kullanılmış, veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Araştırmanın alt problemleri doğrultusunda toplanan verilerin analizinde Bağımsız Örneklemler t-testi (İndependent Sample t-testi), Mann-Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One – Way ANOVA) ve Kruskal- Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin sosyal değerleri ile sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin en yüksek ve en düşük sosyal değer ifadeleri benzerlik göstermektedir. Bu bağlamda en yüksek düzeyde “Ailemdeki bireylere büyük önem veririm.” ve “ Bizi yaratan bir yaratıcı olduğuna inanırım.”, en düşük düzeyde ise “Dini inanışlarım hayatta karşılaştığım olaylar üzerinde büyük etkiye sahiptir.” ifadeleri olmuştur. Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldığında ise sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değer puan ortalamalarının daha yüksek olduğu görülse de anlamlı derecede farklılık bulunmamıştır tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sınıf öğretmeni tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Sosyal değerler tr_TR
dc.subject Değer tr_TR
dc.subject Cinsiyet tr_TR
dc.subject Kıdem tr_TR
dc.subject Sınıf düzeyi tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sosyal değerlerinin incelenmesi ve karşılaştırılması tr_TR
dc.title.alternative Examination and comparison of social values of primary school teachers and pre-service teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 109875 tr_TR
dc.identifier.volume 20 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 209 tr_TR
dc.identifier.endpage 226 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster