Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Tahsin
dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-07T09:06:13Z
dc.date.available 2021-06-07T09:06:13Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Yıldırım, T. ve Tahiroğlu, M. (2012). Sanal Ortamda Gerçekleştirilen Müze Gezilerinin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 11 (39), 104-114. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/70337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2175
dc.description.abstract Öz: Bu arastırma, Đlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde sanal ortamda gerçeklestirilen müze gezilerinin öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Arastırmada ön test son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıstır. Deney gurubu 15, kontrol gurubu ise 17 öğrenciden olusmustur. Arastırmanın verileri için her iki gruba, deneysel çalısma sürecinin basında ve sonunda “Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıstır. Veriler 0.05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak SPSS 15 programından yararlanılarak analiz edilmistir. Analiz sonuçları deney ve kontrol grubunun son test ölçüm sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğunu göstermektedir [t(30)=4.351, p<.05]. Buna göre, Đlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler dersi, sanal müze gezileri ile desteklenerek yapılan etkinliklerin öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersine yönelik tutumları üzerinde olumlu bir etki olusturduğu söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract Abstract: This study was carried out to determine the effects of virtual museum visits on elementary students’ attitudes towards social study courses. Pre-test, post test control group experimental model was used in the study. 15 students were assigned to experimental group and 17 students were assigned to control group. As a research data, “Attitudes towards Social Studies Scale” was administered to students both before and after the implementation. The data obtained were analyzed by SPSS 15 program. Findings are based on interpretation of the 0.05 significance level. As a result of this analysis, the experimental and control groups according to the post test results showed that there is a significant difference in favor of the experimental group [t(30)=4.351, p<.05]. According to this result, elementary 5th grade students showed positive attitudes towards social studies couses when supported by a virtual museum visit. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Bilgisayar destekli öğretim tr_TR
dc.subject Sanal gezi tr_TR
dc.subject Müze tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler dersine yönelik tutum tr_TR
dc.subject Computer-assisted teaching tr_TR
dc.subject Virtual museum visit tr_TR
dc.subject Attitudes towards social studies lesson tr_TR
dc.title Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of vırtual museum vısıts on elementary students’ attıtudes towards socıal studıes courses tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli üniversitesi eğitim fakültesi temel eğitim bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8862-3234 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 39 tr_TR
dc.identifier.startpage 104 tr_TR
dc.identifier.endpage 114 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster