İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Sargın, Sezer
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:52:28Z
dc.date.available 2021-06-07T08:52:28Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Aktepe, V., Tahiroğlu, M. ve Sargın, S. (2014). İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, 259-272. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/200517
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2172
dc.description.abstract İlköğretim birinci kademeden itibaren öğretilmeye başlanan sosyal bilgiler dersi, öğrencilerin yaşamla ilgili görüş ve düşüncelerinin oluşmasında temel teşkil etmektedir. Sosyal bilgiler dersine yönelik öğrencilerin olumlu ya da olumsuz tutum sergilemelerinde birçok faktör etkili olabilmektedir. Öğretmenin öğrencilere karşı davranışlarında olumlu bir tutuma sahip olması ve demokratik davranışlar göstermesi, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyinin yüksek olması sosyal bilgiler dersine olan ilgisini arttırmakta, öğrencilerin olumlu tutum sergilemesini olumlu yönde etkilemektedir. Öğrencilerin düzeyine uygun olarak eğitim ortamının düzenlenmesi, ders araç-gereç ve materyalin kullanımı da öğrencilerin derse karşı olumlu tutum geliştirmesine sebep olmaktadır. Araştırmanın amacı; ilkokulların dördüncü sınıfında okuyan öğrencilerin, sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu araştırmanın yöntemi betimseldir. Araştırmanın örneklemini 2010–2011 eğitimöğretim yılı Kırşehir'in merkez ve ilçelerindeki İlköğretim okullarında okuyan 4. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim sosyal bilgiler dersi 1–5. sınıflar öğretim programı”’nda hazırlanmış olan “İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek 178 öğrenciye uygulanmış, elde edilen verilerin analizleri SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin genel olarak sosyal bilgiler dersine karşı olumlu tutum sergiledikleri, bazı konularda ise olumsuz tutuma sahip oldukları söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract The Social studies course taught at the first stage of primary education provides a basis for forming students’ ideas and opinions about life. Many different factors can be effective for developing the students’ positive or negative attitudes to this course. Teachers’ positive attitudes in their behaviours to students and their democratic manners and high level of readiness increase the interests of students to this course and help students adopt positive manners. Also, suitable educational environment and the usage of course equipments and materials cause students have positive manners toward the course. The aim of this descriptive study was to determine the manners of the fourth grade primary school students against social studies course. The sample of this research is consisted of the fourth grade students from Kırşehir city in 2010-2011 school year. In this research, “The Scale of Manner to Social Studies Course for Primary School Students” that was prepared for “ The Ministry of Education Primary School Social Studies Course 1-5. Grades Curriculum” was used as the data collection tool. The scale was applied to 178 students and the gathered data was analysed by using SPSS package. The results of the study indicated that the majority of the students do have positive attitudes toward the social sciences course. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İlkokul 4. sınıf öğrencileri tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Primary school 4th grade students tr_TR
dc.subject Social studies tr_TR
dc.subject Manner tr_TR
dc.title İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları tr_TR
dc.title.alternative 4th graders’ attıtudes toward socıal scıences course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8862-3234 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 259 tr_TR
dc.identifier.endpage 272 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster