Değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Yıldırım, Tahsin
dc.contributor.author Çetin, Turhan
dc.date.accessioned 2021-06-07T08:28:31Z
dc.date.available 2021-06-07T08:28:31Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M., Yıldırım, T. ve Çetin, T. (2010). Değer Eğitimi Yöntemlerine Uygun Geliştirilen Çevre Eğitimi Etkinliğinin, İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Çevreye İlişkin Tutumlarına Etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 231-248. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2169
dc.description.abstract ÖZET: Bu çalışma, değer eğitimi yöntemlerine uygun olarak geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deney gurubu 30, kontrol gurubu ise 32 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmanın verileri için her iki gruba deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda “Çevre Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Veriler SPSS 15 programında analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun sontest ölçüm sonuçlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır [t(60)=11.467, p<.05]. Buna göre, uygulanan etkinlik öğrenci tutumları üzerinde olumlu bir etki göstermiştir. tr_TR
dc.description.abstract ABSTRACT: The purpose of this study is to investigate the effects of environmental education activities based on value education on 7th grade students’ attitudes toward environment. The study was designed according to pre-test, post-test control group design. Experimental group consists of 30, control group consists of 32 students. The data of the study were collected by “Attitudes toward Environment Questionnaire”. The instrument was applied to both treatment groups as a pretest and post-test. The data of the study were analyzed bu SPSS 15. The results of the study revealed that a significant difference between experimental and control groups with respec to their post-test results [t(60)=11.467, p<.05]. Based on the results, it can be concluded that activities in the study are affective on students’ attitudes. tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Çevre tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Çevre eğitimi values tr_TR
dc.subject Attitudes tr_TR
dc.subject Environment tr_TR
dc.subject Value education tr_TR
dc.subject Environmental education tr_TR
dc.title Değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkirilen çevre eğitimi etkinliğinin, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin çevreye ilişkin tutumlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of envıronmental educatıon actıvıtıes based on value educatıon on 7th grade students’ attıtudes toward envıronment tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8862-3234 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 231 tr_TR
dc.identifier.endpage 248 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster