İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sağlıklı olmaya önem verme değerinin öğretimine ilişkin öğrenci tutumları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tahiroğlu, Mustafa
dc.contributor.author Çetin, Turhan
dc.date.accessioned 2021-06-07T07:57:59Z
dc.date.available 2021-06-07T07:57:59Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Tahiroğlu, M. ve Çetin, T. (2012). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Sağlıklı Olmaya Önem Verme Değerinin Öğretimine İlişkin Öğrenci Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 12 (2), 1633-1651 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2166
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde “Sağlıklı Olmaya Önem Verme” değerinin öğretimi ve öğrencilerin bu değere ilişkin tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, sağlıklı olmaya önem verme değerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlanarak uygulanmış ve bu etkinliklerin öğrencilerin tutumlarına ve kazanım düzeylerine etkisi ortaya konulmuştur. Çalışmada nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada kullanılması sonucu oluşan “karma yöntem” kullanılmıştır. Deney gurubu 22, kontrol gurubu ise 23 öğrenciden oluşmuştur. Araştırma verilerinin toplanması için her iki gruba deneysel çalışma sürecinin başında ve sonunda “Sağlıklı Olma Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin Sağlıklı Olmaya Önem Verme değeri ile ilgili düşüncelerini ve kazanım düzeylerini tespit etmek amacıyla “Görüşme Formu” geliştirilmiş ve uygula ma sürecinin başında ve sonunda uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testinden; nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Analiz sonucunda deney ve kontrol grubunun son test ölçüm sonuçları incelendiğinde, değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinliklerin uygulandığı deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür [t (43) =11.949, p<.05]. Görüşme so nucunda da etkinliklerin uygulandığı deney grubu öğrencilerinde sağlıklı olmaya yönelik olumlu davranışların arttığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre, değer eğitimi yöntemlerine uygun geliştirilen etkinlikler, öğrencilerin sağlıklı olmaya ilişkin tutumları ve davranışları üzerinde olumlu bir etki göstermiştir tr_TR
dc.description.abstract This study was aimed to define the teaching of the value of “Paying Attention to Being Healthy” in 4th grade elemen tary Social Sciences course and to determine the students’ attitude towards this value. To reach this goal, activities to teach the value of paying attention to being healthy were prepared and conducted. The effect of these activities on the students’ attitudes and gains was determined. “The mixed method”, a combination created by the use of qualitative and quantitative research patters, was employed in the study. The experiment group consisted of 22 students while there were 23 students in the control group. In order to collect the research data, “Attitude Scale of Being Healthy” was applied to each group before and after the study process. Additionally, “the Interview Form” was developed to identify the students’ ideas and level of gains about the value of “Paying Attention to Being Healthy”, and it was also applied before and after the application process. The unrelated samples t-test was used in the analysis of the quan titative data, and the descriptive analysis method was employed for the analysis of the qualitative data. When the final test evaluation results for the test and the control group were analysed, it was seen that there existed a significant difference in favour of the test group for which the activities developed according to value teaching methods were applied [t (43) =11.949, p<.05]. It was also concluded that the positive behaviours towards being healthy by the experi ment group increased. According to these results, the activities developed according to value teaching methods had a positive effect on the students’ attitudes and behaviours towards being healthy tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Sağlıklı olmaya önem verme tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi etkinlikleri tr_TR
dc.subject Tutum Values tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Paying attention to being healthy tr_TR
dc.subject Values education tr_TR
dc.subject Activities tr_TR
dc.subject Attitudes tr_TR
dc.title İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde sağlıklı olmaya önem verme değerinin öğretimine ilişkin öğrenci tutumları tr_TR
dc.title.alternative The attitude of the students towards the value of “paying attention to being healthy” in 4th grade elementary social sciences course tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Educational Sciences: Theory & Practice tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 105308 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1633 tr_TR
dc.identifier.endpage 1651 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster