Fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendis ve mühendislik algılarının ve yöntem olarak mühendislik dizayna bakış açılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sungur, Kibar
dc.date.accessioned 2021-06-04T11:34:18Z
dc.date.available 2021-06-04T11:34:18Z
dc.date.issued 2012-03-12
dc.identifier.citation Marulcu, İ. & Sungur, K. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendis ve mühendislik algılarının ve yöntem olarak mühendislik dizayna bakış açılarının incelenmesi. AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ DERGİSİ, 12(1), 13–23. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2142
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendisli ve mühendislik algılarını ve yöntem olarak mühendislik-dizayna bakış açılarının incelenmesidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Ankette Likert tipi çoktan seçmeli, açık uçlu sorulardan veve birserbest çizim sorusu kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu, 2011-2012 akademik yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Bilgisi Öğretmenliği bölümünde son sınıfta öğrenim gören 44 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarından Mühendisliğin Önemi, Mühendisliğe Aşinalık, Mühendisliğin Özellikleri, Mühendislerin Özellikleri ile ilgili soruları cevaplamaları istenmiştir. Ayrıcaöğretmen adaylarının mühendislik-dizayn ile ilgili serbest çizim yapmaları istenerek bilişsel altyapılarının değerlendirilmesi sağlanmıştır ve sonuçlar kodlama sistemiyle değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın ışığında öğretmen adaylarının mühendisliğe ve mühendislere ilişkin algıları mühendislik-dizaynı yöntem olarak nasıl gördükleri belirlenmiştir tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine preservice elementary science teachers' perspectives on engineering-design as context. Survey was used as a data collection method in the research. The survey included Likert scale multiple choice questions, open-ended questions and a drawing question. The subjects of the study were 44 preservice elementary science teachers who were senior students at Erciyes University, College . The subjects were asked to answer questions about Importance of engineering, familiarity with engineering, characteristics of engineering, and characteristics of engineers. In addition, pre-service teachers were asked to draw about engineers to make a detailed analysis of their cognitive backgrounds. The results was evaluated by a coding system. In the light of this study, teachers' perceptions of engineering, engineers and engineering-design as an instructional context were determined. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 0000-0002-9590-1439 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mühendislik-dizayn; legolar; fen ve teknoloji eğitimi; öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Engineering and design tr_TR
dc.subject Legos tr_TR
dc.subject Science and Technology Education tr_TR
dc.subject Teacher candidates tr_TR
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının mühendis ve mühendislik algılarının ve yöntem olarak mühendislik dizayna bakış açılarının incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investigating pre-service science teachers’ perspectives on engineers, engineering and engineering design as context tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 112579 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9590-1439 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 13 tr_TR
dc.identifier.endpage 23 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster