Çalışanların otantik ve hizmetkâr liderlik algılamalarının, performansları üzerindeki etkileri: Kayseri organize sanayi bölgesinde bir işletme uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karacaoğlu, Korhan
dc.contributor.author Satır, Fatma
dc.date.accessioned 2021-06-02T10:33:09Z
dc.date.available 2021-06-02T10:33:09Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation (APA) Karacaoğlu, K , Satır, F . (2019). Çalışanların otantik ve hizmetkâr liderlik algılamalarının, performansları üzerindeki etkileri: Kayseri Organize Sanayi Bölgesinde bir işletme uygulaması . Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , (53) , 87-111 . DOI: 10.18070/erciyesiibd.338123 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/749222
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2003
dc.description.abstract Liderlik geçmişten bugüne bireylerin, örgütlerin ve toplumların ilgisini çeken önemli bir konudur. Değişen ve gelişen koşullara göre şekil alan liderlik türleri arasında yer alan ve son zamanlarda daha çok incelenen otantik ve hizmetkâr liderlik konuları bu çalışmanın odağını oluşturmaktadır. İşletmenin devamlılığı için lider kadar önemli bir diğer unsur da işletmenin çalışanları ve onların performanslarıdır. Algılanan liderlik tarzı ile çalışanların ortaya koyacakları performans arasındaki ilişkilerden hareketle kurgulanan bu çalışmanın amacı, çalışanların otantik ve hizmetkâr liderlik algılamalarının onların performansları üzerindeki etkilerinin ortaya konulmasıdır. Çalışma saha araştırması yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama tekniği olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma, Kayseri İli Organize Sanayi Bölgesindeki bir işletmede çalışan 159 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre çalışanların hizmetkâr liderlik algılamalarının onların; görev ve bağlamsal performansları ile anlamlı bir etkileşime sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu etkileşimde demografik değişkenlerden eğitim seviyesinin düzenleyicilik rolü oynadığı tespit edilmiştir. Otantik liderlik algılamalarının ise görev performansı ile herhangi bir anlamlı ilişkisinin olmadığı, bağlamsal performans ile ise sadece etik boyutu kapsamında anlamlı etkileşime sahip olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Leadership from the past to the present has played an important role for individuals within organizations and society as a whole. In the face of changing conditions, various types of leadership styles have emerged and in recent times, authentic and servant types of leadership have received a lot of attention. This study focused on both authentic and servant types of leadership along with the performance of employees which are all essential factors for the success of any business. Assuming that there is a relationship between perceived leadership and employee performance, this study aims to determine the effects of the employees’ authentic and servant leadership perception on their performance. The study was carried out by field survey method. Surveys were used as data collection techniques. The sample of the study consists of 159 employees in a factory in the Kayseri Organized Industrial Zone. The findings show that ‘the employees’ authentic and servant leadership perception’ has an effect on the employees’ performance. According to the data inquired, that task and contextual performance have a meaningful interaction with the employee’s servant leadership perception has seen as a result. The education level has played a role of moderator in the influence of the servant leadership on the performance of the employee. Authentic leadership perceptions were found to have no meaningful relationship with task performance and contextual performance had a significant interaction with ethical dimension only. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.18070/erciyesiibd.338123 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otantik liderlik tr_TR
dc.subject Hizmetkar liderlik tr_TR
dc.subject Çalışan performansı tr_TR
dc.subject Görev performansı tr_TR
dc.subject Bağlamsal performans tr_TR
dc.subject Authentic leadership tr_TR
dc.subject Servant leadership tr_TR
dc.subject Employing performance tr_TR
dc.subject Task performance tr_TR
dc.subject Contextual performance tr_TR
dc.title Çalışanların otantik ve hizmetkâr liderlik algılamalarının, performansları üzerindeki etkileri: Kayseri organize sanayi bölgesinde bir işletme uygulaması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38935 tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 53 tr_TR
dc.identifier.startpage 87 tr_TR
dc.identifier.endpage 111 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster