Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma uygulamaları: Nevşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İnce Aytekin, Gülbin
dc.contributor.author İlhan, İbrahim
dc.contributor.author Karacaoğlu, Korhan
dc.date.accessioned 2021-06-02T08:30:39Z
dc.date.available 2021-06-02T08:30:39Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Aytekin İnce G., İlhan, İ ve Karacaoğlu K., (2016), Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma uygulamaları: Nevşehir ili örneği, International Journal of Business, Economics and Management Perspectives, 1(2), ss. 28-46 tr_TR
dc.identifier.uri https://ijbemp.com/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=da99ebd7-ee56-4755-a1a1-b766b64676ddmakale3.pdf&key=619
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1992
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, dış kaynaklardan yaralanma (DKY) ile ilgili Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerindeki uygulamaların mevcut durumunu incelemektir. Araştırma sonucunda Nevşehir ilindeki otellerin yarısından fazlasının DKY uyguladığı, ilaçlama ve çamaşırhane hizmetlerinin en çok DKY uygulanan alanlar olduğu, işletmelerin ağırlıklı olarak maliyet avantajından dolayı DKY stratejisini benimsediği, otellerin durumdan memnuniyetleri sebebiyle gelecekte tekrar DKY eğiliminde oldukları tespit edilmiştir. Bununla birlikte işletmeler için DKY’nin faydaları, sorunları ile işletmelerin tedarikçi seçimi ve sözleşme durumları ortaya konulmuştur. Nevşehir’deki otel işletmelerinde işletmenin DKY uygulama durumunun ve hizmet kalitesinin otelin oda sayısına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the current status of outsourcing applications within the scope of the hotels in the province of Nevşehir. According to findings of the research, it is found that in the province of Nevşehir, more than half of the hotels have been applying outsourcing, that the most common services subjected to be outsourced is laundry and disinfection services, that the main reason in the hotels’ preference of outsourcing is low prices that it offers as an advantage, and that the hotels tend to continue outsourcing as a result of their satisfaction. In addition, it is found out what the advantages and disadvantages of outsourcing for the businesses are what criteria hotels specify while they select the suppliers, and what criteria hotels determine while negotiating with the supplier. Morever, it is found that the hotels’s preference of outsourcing and its service quality change in accordance with the number of the rooms the hotel has. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher IJBEMP tr_TR
dc.relation.isversionof 10.20989/ijbemp.6 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Dış kaynaklardan yararlanma tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Outsourcing tr_TR
dc.subject Hotel busineses tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma uygulamaları: Nevşehir ili örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Business, Economics and Management Perspectives tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 171772 tr_TR
dc.contributor.authorID 33545 tr_TR
dc.contributor.authorID 38935 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 28 tr_TR
dc.identifier.endpage 46 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster