Hadîslerin öğretilmesinde çizgilerden yararlanma: “ Kırk hadîs kırk çizgi 1 ” örneği:

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Işık, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-06-01T10:11:16Z
dc.date.available 2021-06-01T10:11:16Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1933
dc.description https://turkishstudies.net/turkishstudies?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=1742554677_62I%C5%9F%C4%B1kMustafa-sos-1119-1140.pdf&key=17477 tr_TR
dc.description.abstract Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere hadîs öğretmede çizgiler kullanabiliriz. Dijital kuşaklar, okuyarak öğrenemez çünkü bunlar daha çok görsel öğrenmektedirler. Bunlar ‘twitter kuşağı’ olup kapasiteleri140 karakterlik kısa mesajlardır.2 Onlar okuyarak değil seyrederek (görsel okuyarak) öğrenmektedirler. Bu nedenle, görsel yöntemlerle bu nesile ulaşmamız gerekir. Sonuç olarak, bu hadîs öğretimde çizgileri kullanmak bir avantajdır. Çizgilerin kullanımı 2000'li yıllarda Eğitim Bakanlığı Müfredatı’na dâhil edilmiştir. Çizgiler ağırlıklı olarak, fizik, tarih, coğrafya vb. derslerin öğretiminde, orta öğretim müfredatında kullanılmaktadır. Çizgilerin eğitime uygulanması konusunda bazı üniversitelerde, yüksek lisans programlarında tezler hazırlanmıştır. 'Görsel okuryazarlık' muhatapları olan genç nesiller, tarih, coğrafya, fizik gibi derslerde, görsel okumadan yararlanmaktadırlar. Soyut kavramların öğrenilmeye başlandığı 13 yaş ve sonrasında lise müfredatına hadîslerin görsel okunmasını öğretime dâhil etmek gerekir. Çağdaş çizgi sanatçısı Hasan Aycın, 2005 yılında ‘Kırk Hadîs Kırk Çizgi’ albümünü yayınlamıştır. Bu albüm, böyle bir çalışmanın somut bir örneğidir. Bu yazıda, hadîslerin daha iyi anlaşılması ve ifade edilmesi için onun bu albümünü inceleyeceğiz. tr_TR
dc.description.sponsorship yok tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğretim tr_TR
dc.subject Çizgiler tr_TR
dc.subject Görsel okuma tr_TR
dc.subject Hadis tr_TR
dc.title Hadîslerin öğretilmesinde çizgilerden yararlanma: “ Kırk hadîs kırk çizgi 1 ” örneği: tr_TR
dc.title.alternative Usıng of drawıngs ın teachıng of hadıth: sımple of “the forty hadıht and forty drawıngs” tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/temel islam bilimleri bölümü/hadis anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 18841 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7068-6253 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.startpage 1119 tr_TR
dc.identifier.endpage 1140 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster