İkinci dil sözdiziminde ana dil sözdiziminden kaynaklanan sözdizimsel hataların analizi.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baykara, Tuba
dc.date.accessioned 2021-06-01T07:59:54Z
dc.date.available 2021-06-01T07:59:54Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Baykara, T. (2016). İkinci Dil Sözdiziminde Ana Dil Sözdiziminden Kaynaklanan Sözdizimsel Hataların Analizi. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5(9), 52-68. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/tusbd/issue/39853/472558
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1915
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türk öğrencilerin ikinci dil olarak İngilizceyi öğrenirken yaptıkları sözdizimsel hatalar incelenerek, bu hataları en aza indirmek için çözüm önerileri sunmak amaçlanmaktadır. İkinci dil öğrenimi, şüphesiz üzerinde en çok araştırma yapılan konulardan biridir. Geçmişten günümüze kadar, ana dil edinimi ve ikinci dil öğrenimi süreçleri incelenerek, ikinci dil öğrenme sürecine katkı sağlamak ve başarıyı artırmak için öğrencilere yardımcı olmak hedeflenmiştir. Soyut bir süreç olan dil öğreniminin somut belirtileri olan hatalar, araştırmacılara önemli ipuçları sunmaktadır. Bu çalışmada, bir grup Anadolu Lisesi öğrencisine mevcut eğitim-öğretim yılında öğrenmiş oldukları yapıları içeren üç adet metin verilmiş ve bu metinleri Türkçeden İngilizceye çevirmeleri istenmiştir. Çeviri esnasında, sözlük kullanmalarına izin verilmiş ve not kaygısı taşımadan çeviri yapmaları istenmiştir. Çalışmanın son adımında öğrencilerin çevirileri, karşılaştırmalı analiz ve hata analizi yöntemleri kullanılarak incelenmiş ve sözdizimsel hatalar saptanmıştır. Sözdizimsel hatalar dışındaki hata türleri dikkate alınmamıştır. Saptanan sözdizimsel hataların hangi sebeplerden dolayı yapıldığı belirlenmiş ve bu hataların nasıl giderilebileceğine dair çözüm önerileri sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to analyze the syntactic errors made by Turkish students while learning English as a second language and to suggest solutions to minimize these errors. Second language learning is certainly among the most frequently investigated research topics. The process of mother tongue acquisition and second language learning has been analyzed and it has been intended to help students to get most efficient results in this process from past to present. Errors that are the concrete signs of abstract process of language learning have been important clues for the researchers. In this study, a group of Anatolian High School students have been given three texts that consist of linguistic patterns they learned during the current academic year and they have been wanted to translate these texts from Turkish to English. During the translation process, they have been allowed to use dictionary and wanted them not to be anxious about grades. In the final step of the study, the translations of students have been analyzed and detected in terms of syntactic errors based on the findings of Errors Analysis and Contrastive Analysis. Errors except for the syntactic errors have not been considered. The reasons of the errors have been determined and solutions for these errors have been suggested. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sözdizimi tr_TR
dc.subject Dil öğrenimi tr_TR
dc.subject İkinci dil tr_TR
dc.subject Hata analizi tr_TR
dc.subject Karşılaştırmalı analiz tr_TR
dc.subject Syntax tr_TR
dc.subject Language learning tr_TR
dc.subject Foreign language tr_TR
dc.subject Error analysis tr_TR
dc.subject Contrastive analysis tr_TR
dc.title İkinci dil sözdiziminde ana dil sözdiziminden kaynaklanan sözdizimsel hataların analizi. tr_TR
dc.title.alternative Analysıs of syntactıc errors based on mother tongue syntax ın second language learnıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/ingiliz dili eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 60761 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 52 tr_TR
dc.identifier.endpage 68 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster