Mobil bankacılıkta algılanan deneyimsel değer ve davranışsal etkileri: Nevşehir ili örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.contributor.author Demirhan, Mustafa
dc.date.accessioned 2021-05-28T07:30:00Z
dc.date.available 2021-05-28T07:30:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Çoban, S. & Demirhan, M. (2019), Mobil Bankacılıkta Algılanan Deneyimsel Değer ve Davranışsal Etkileri: Nevşehir İli Örneği, BMIJ, (2019), 7(1): 78-101. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1831
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, mobil bankacılıkta tüketicilerin algıladıkları deneyimsel değer boyutlarını tespit etmek ve bu deneyimsel değer boyutlarının mobil bankacılığa yönelik tatmin ve bağlılık üzerinde etkisini belirlemektir. Bu amaçlarla geliştirilen anket formu, Nevşehir ilinde 390 mobil bankacılığı kullanan tüketicilere uygulanmıştır. Elde edilen veriler, açımlayıcı faktör analizi, doğrusal ve kademeli regresyon analizine tabi tutulmuştur. Faktör analizine göre, algılanan deneyimsel değer boyutları sırasıyla, fonksiyonel, duygusal, kişisel, güvence, düşünsel, sosyal ve duyusal değer olarak saptanmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, deneyimsel değer boyutları tatmin ve bağlılığı etkilemektedir. Bu etkileşimde algılanan fonksiyonel, kişisel ve düşünsel (ekonomik) değer tatminin en önemli açıklayıcıları iken fonksiyonel ve kişisel değer bağlığın açıklayıcıları olarak belirlenmiştir. Bankacılık sektörünün finansal işlemler ile ilgili olması ve algılana risk nedenleri ile bu sonuçlar beklenen bir durumu yansıtmaktadır. Sonuç olarak mobil bankacılık sisteminde müşterileri, öncelikle fonksiyonel kişisel ve düşünsel (ekonomik) yönden tatmin etmek gerekmektedir tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to determine the perceived experiential value dimensions in mobile banking and to determine the effect of these experiential value dimensions on satisfaction and loyalty of consumers. The questionnaire developed for these purposes was applied to 390 consumers using mobile banking in Nevsehir province of Turkey The data obtained were subjected to exploratory factor analysis, linear and stepwise regression analysis. According to the factor analysis, perceived experiential value dimensions in mobile banking are respectively functional, emotional, personal, assurance, cognitive, social and sensory values. According to the results of regression analysis, experiential value dimensions have effects on satisfaction and loyalty of mobile banking users. In this interaction, the perceived functional, personal and cognitive (economic) values are important predictors of satisfaction in mobile banking while perceived functional and personal values are important predictors of loyalty in mobile banking. These results, confirm our expectations because of the perceived risks in mobile banking and its relation with financial transactions. As a result, it is necessary to satisfy the customers in mobile banking in functional, personal and cognitive (economic) aspects. Keywords: Mobile Banking; Experiential Marketing; Experience Modules tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.15295/bmij.v7i1.1045 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Mobil bankacılık tr_TR
dc.subject Deneyimsel pazarlama tr_TR
dc.subject Deneyim modülleri tr_TR
dc.subject Mobile banking tr_TR
dc.subject Experiential marketing tr_TR
dc.subject Experience modules tr_TR
dc.title Mobil bankacılıkta algılanan deneyimsel değer ve davranışsal etkileri: Nevşehir ili örneği tr_TR
dc.title.alternative The perceived experientıal value and behavioral effects on mobile banking: the case of Nevsehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Business & Management Studıes: An International Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 39280 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 78 tr_TR
dc.identifier.endpage 101 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster