Örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestijin bağlamsal performans üzerindeki etkisi: konaklama işletmelerinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ulu, Seher
dc.date.accessioned 2021-05-27T08:34:25Z
dc.date.available 2021-05-27T08:34:25Z
dc.date.issued 2011-07-28
dc.identifier.citation Ulu, S. (2011). Örgütsel Hizmet Odaklılık ve Algılanan Dışsal Prestijin Bağlamsal Performans Üzerindeki Etkisi: Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Ve Organizasyon Bilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, (Tez Danışmanı: Şevki Özgener), Kayseri, s.159. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1789
dc.description.abstract Son yıllarda birçok araştırmacı ve konaklama işletmesi yöneticisi örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestij kavramlarına artan ölçüde ilgi göstermeye başlamıştır. Ancak, konaklama işletmeleri yönetimi literatürü incelendiğinde bu konularla ilgili önemli ölçüde bilgi eksikliği olduğu görülmüştür. Bu nedenle, örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestij kavramlarına dair yönetim literatüründeki bilgi eksikliğini gidermek için bu tür bir çalışmaya gereksinim duyulmuştur. Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestijin yöneticilerin bağlamsal performansı üzerindeki etkilerini analiz etmektir. Araştırmanın örneklemini Nevşehir ilindeki turizm belgeli ve özel belgeli konaklama işletmeleri yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırma bulguları, örgütsel hizmet odaklılık ile algılanan dışsal prestij arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Benzer şekilde, hem örgütsel hizmet odaklılık hem de algılanan dışsal prestijin bağlamsal performans ile pozitif yönlü bir ilişki içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları örgütsel hizmet odaklılığın boyutları açısından değerlendirildiğinde ise hizmet sistem uygulamaları ve hizmet liderliği uygulamalarının bağlamsal performansla pozitif yönlü bir ilişki içerisinde olduğu; ancak örgütsel hizmet odaklılığın bir diğer boyutu olan insan kaynakları yönetimi uygulamalarının bağlamsal performansla negatif yönlü bir ilişki içerisinde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestijin birlikte bağlamsal performans üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Benzer şekilde, örgütsel hizmet odaklılığın boyutları olarak hizmet sistem uygulamaları ve hizmet liderliği uygulamalarının algılanan dışsal prestij ile birlikte bağlamsal performans üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu; fakat insan kaynakları yönetimi uygulamalarının algılanan dışsal prestij ile birlikte bağlamsal performans üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. Çalışmada son olarak, araştırmanın birtakım kısıtları olduğu belirtilmiş ve gelecek araştırmalar için bazı öneriler sunulmuştur tr_TR
dc.description.abstract In recent years, many researchers and hotel business executives have become increasingly interested in the concepts of organizational service orientation and perceived external prestige. But when when investigating hotel businesses management literature, there is a considerable lack of knowledge related to these concepts. This study was required to close the gap of knowledge at management literature about organizational service orientation (OSO) and perceived external prestige. The purpose of this study is to analyze the effects of organizational service orientation and perceived external prestige on executives’ contextual performance in hotel businesses. The sampling of this study consists of mid level and senior executives in businesses licensed by the Tourism Ministry and municipalities in the province of Nevşehir in Turkey. The findings of the research revealed that organizational service orientation was positively related to perceived external prestige. Similarly, it determined that both organizational service orientation and perceived external prestige were to be positively related to contextual performance. When the dimensions of organizational service orientation is taken into consideration, the results indicated that service systems practices and service leadership practices were to be positively related to contextual performance. However, human resource management practices which is the another dimension of organizational service orientation, was observed to be negatively related to contextual performance. Research findings revealed that the interaction of organizational service orientation and perceived external prestige had a positive effect on contextual performance. Additionally, it established that the interaction of service systems practices and service leadership practices (as the dimensions of organizational service orientation) and perceived external prestige had a positive effect on contextual performance. But, human resource management practices-perceived external prestige had a negative effect on contextual performance for sampling including the hotel buisnesses. Finally, some implications and limitations of this research were discussed, and future research directions are made. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim Ve Organizasyon Bilim Dalı tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel hizmet odaklılık tr_TR
dc.subject Algılanan dışsal prestij tr_TR
dc.subject Bağlamsal performans ve konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Organizational service orientation tr_TR
dc.subject Perceived external prestige tr_TR
dc.subject Contextual performance and hotel businesses tr_TR
dc.title Örgütsel hizmet odaklılık ve algılanan dışsal prestijin bağlamsal performans üzerindeki etkisi: konaklama işletmelerinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The effects of organızatıonal servıce orıentatıon and perceıved external prestıge on contextual performance: a survey of hotel busınesses tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi iktisat ve idari bilimler fakültesi işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8958-6308 tr_TR
dc.contributor.authorID 38981 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster