Hizmet pazarlamasına sosyolojik bir bakış

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bozpolat, Ceylan
dc.date.accessioned 2021-05-26T10:23:32Z
dc.date.available 2021-05-26T10:23:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Bozpolat, C. (2019), “Pazarlama ve Sosyoloji:İşletme ve Toplum İlişkisi”, Bölüm 9:Hizmet Pazarlamasına Sosyolojik Bir Bakış, Editör:Mustafa Ünsalan, İstanbul:Beta Basım Yayım Dağıtım, ss. 253-284, ISBN:978-605-242-362-2. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.researchgate.net/profile/Ceylan-Bozpolat/publication/334362380_Hizmet_Pazarlamasina_Sosyolojik_Bir_Bakis/links/5d258de1299bf1547ca77877/Hizmet-Pazarlamasina-Sosyolojik-Bir-Bakis.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1713
dc.description.abstract Tüketim toplumunu ve kültürünü yönlendiren pazarlama sadece ekonomik bir faaliyet değildir. Pazarlama, zevklerin, hayallerin, isteklerin, ihtiyaçların, kimliklerin, arzuların, ahlakın ve hedonizmin yaratılması, sürdürülmesi ve çoğaltılması gibi birçok toplumsal konuda önemli bir rol oynadığı için çoğu çağdaş yorumcu tarafından günümüzün önemli kültür mimarlarından biri olarak görülmektedir (Saren, 2007: 11). Bu süreçte pazarlama, tüketim olgusunun ve tüketici davranışlarının altında yatan nedenler gibi konuları araştırırken sosyoloji ve psikoloji bilimlerinden sıklıkla yararlanmaktadır. Artan rekabet, gelişen teknoloji ve bilgi toplumuna doğru yönelim, işletmeleri hizmet odaklı hareket etmeye zorlamaktadır. Sosyolojik açıdan bakıldığında gerek teknolojinin gelişmesi gerekse tüketicilerin bilinçlenmesi, nüfusun karakteristik özelliklerini de içinde barındıran toplumsal yapının değişmesine neden olmaktadır. Nüfusun yaşlanması ve ortalama ömrün uzaması, insanların iş dışındaki zamanlarının artması, kişi başına düşen gelirin artması, kadınların iş hayatına atılması ve sosyo-kültürel değerlerin değişmesi gibi birçok toplumsal aktör hizmet sektörünün fark edilebilir bir şekilde gelişmesini sağlamıştır (Nakip vd., 2012: 305). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Beta Basım Yayım Dağıtım tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Hizmet pazarlaması tr_TR
dc.subject Sosyolojik değerlendirme tr_TR
dc.title Hizmet pazarlamasına sosyolojik bir bakış tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Pazarlama ve Sosyoloji:İşletme ve toplum ilişkisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, finans ve bankacılık bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.startpage 253 tr_TR
dc.identifier.endpage 284 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster