Ağızdan ağıza çevrimiçi iletişimin otellerdeki oda satışlarına etkisi üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kitapcı, Olgun
dc.contributor.author Taştan, Serkan
dc.contributor.author Dörtyol, İbrahim Taylan
dc.contributor.author Akdoğan, Ceylan
dc.date.accessioned 2021-05-26T09:11:26Z
dc.date.available 2021-05-26T09:11:26Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation KİTAPÇI, O., Taştan, S., Dörtyol, İ. T., & Akdoğan, C. (2012). Ağızdan ağıza çevrimiçi iletişimin otellerdeki oda satışlarına etkisi üzerine bir araştırma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13(2), 266-274. tr_TR
dc.identifier.uri http://journal.dogus.edu.tr/index.php/duj/article/view/307
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1711
dc.description.abstract Customers have used many components as data source in the purchase decision process. The motivation of being a social existence and the technological progress have featured word-of-mouth communication and have led to realization of this communication online. From this point of view, the present study focuses on hospitality industry and aims to investigate the influence of online consumergenerated reviews on holiday buying behaviour. For the data collecting process of the study, tatilsepeti.com, one of the oldest and mostly used holiday web sites is used. The semi-logarithmic model is used to assess the impact of online reviews. The results underline the significant effects of online reviews on consumer buying decision process. tr_TR
dc.description.abstract Satın almakarar sürecinde tüketiciler veri kaynağı olarak birçok unsuru kullanmaktadır. Sosyal bir varlık olmanın getirdiği dürtü ve teknolojide yaşanan gelişmeler satın alım karar sürecinde ağızdan ağıza iletişimi ön plana çıkarmış ve söz konusu iletişimin çevrimiçi gerçekleştirilmesine olanak sağlamıştır. Bu çalışma, bu noktadan hareketle, turizm endüstrisine odaklanmakta ve tatil satın alım davranışları üzerinde diğer müşteriler tarafından oluşturulan görüşlerin etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmanın veri toplama sürecinde ülkenin en eski ve en çok kullanılan tatil web sitelerinden olan tatilsepeti.com’dan yararlanılmıştır. Veri analizi evresinde yarı-logaritmik model kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları müşteri görüşlerinin satın alım karar süreci üzerindeki etkisinin altını çizmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Ağızdan Ağıza İletişim tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Çevrimiçi Satış tr_TR
dc.subject Otel tr_TR
dc.title Ağızdan ağıza çevrimiçi iletişimin otellerdeki oda satışlarına etkisi üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The impact of online word-of-mouth communication on hotels’ room sales tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Doğuş Üniversitesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Finans ve Bankacılık Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38450 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 266 tr_TR
dc.identifier.endpage 274 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster