Nevşehir Ticaret Borsası’nda üyelerin beklentilerinin incelenmesi: analitik hiyerarşi prosesi temelli bir kalite fonksiyon göçerimi uygulaması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgener, Şevki,
dc.date.accessioned 2021-05-26T07:50:08Z
dc.date.available 2021-05-26T07:50:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Hatice DOĞAN & Şevki ÖZGENER, (2020). Nevşehir Ticaret Borsası’nda Üyelerin Beklentilerinin İncelenmesi: Analitik Hiyerarşi Prosesi Temelli Bir Kalite Fonksiyon Göçerimi Uygulaması. Social Sciences Studies Journal (SSSJournal), 74, 5450-5460. tr_TR
dc.identifier.isbn 2587-1587
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1667
dc.description.abstract Hizmet kalitesi hizmeti talep eden müşterilerin o hizmete ilişkin beklentileri ile aldıkları hizmetin seviyesini karşılaştırmaları ile değerlendirilir. Sunduğu hizmet bakımından müşterilerini tatmin etmek isteyen organizasyonlar müşterilerinin istek ve/veya beklentilerini tam ve doğru olarak anlamaya çalışmalıdır. Müşteri memnuniyetinin sağlanması kâr amacı güden/gütmeyen; özel ya da kamu niteliğinde tüm organizasyonlar için öncelikli hedeflerden biri olmalıdır. Bu durum kamu niteliğindeki meslek kuruluşları için de geçerlidir. Bu çalışmanın amacı, kamu niteliğinde bir meslek kuruluşu olan Nevşehir Ticaret Borsası’na (NTB’ye) üye olan işletmelerin borsadan beklentilerini belirlemek ve borsa yönetimi tarafından bu beklentilerin nasıl karşılanması gerektiğini ortaya koymaktır. Bu amaçlar doğrultusunda NTB’de Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) temelli bir Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışmada NTB’ye üye olan işletmeler birer müşteri, NTB yönetimi ise hizmeti sunan birim olarak alınmıştır. Yüz yüze görüşmeler yapılarak üyelerin istek ve beklentileri belirlenmiş, sonrasında bu istek ve beklentiler borsa yönetimi tarafından değerlendirilerek mevcut durumdaki hizmetin kalitesini iyileştirecek teknik karakteristiklere dönüştürülmüştür. Üye istekleri/beklentileri çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan AHP yardımıyla ağırlıklandırılmış daha sonra üyelerin sesi ve borsa yönetiminin çözüm önerileri KFG yöntemi kapsamında ilişkilendirilerek bütün odalarıyla NTB’ye ait kalite evi oluşturulmuştur. Son olarak çalışmanın kısıtlarından bahsedilmiş ve gelecekte bu konu üzerinde yapılacak çalışmalar için birtakım öneriler geliştirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Azerbaijan National Academy of Sciences Baku tr_TR
dc.relation.isversionof Doi: 10.26449/sssj.2919 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/restrictedAccess tr_TR
dc.subject Hizmet Kalitesi, Nevşehir Ticaret Borsası, Kalite Fonksiyon Göçerimi, Kalite Evi, Analitik Hiyerarşi Prosesi. tr_TR
dc.title Nevşehir Ticaret Borsası’nda üyelerin beklentilerinin incelenmesi: analitik hiyerarşi prosesi temelli bir kalite fonksiyon göçerimi uygulaması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Socıal Scıences Studıes Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID A-5730-2018 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9290-0596 tr_TR
dc.contributor.authorID 3193 tr_TR
dc.identifier.volume 74 tr_TR
dc.identifier.startpage 5450 tr_TR
dc.identifier.endpage 5460 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster