Önlisans düzeyinde dizgeli egitim yönteminin ögrenci erisisine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Selda
dc.date.accessioned 2021-05-24T07:45:42Z
dc.date.available 2021-05-24T07:45:42Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.citation Özer, S. (2017). Önlisans düzeyinde dizgeli egitim yönteminin ögrenci erisisine etkisi. International Journal of Eurasia Social Sciences, 8(30), 1433-1450., Doi: 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.issn 2146-1961
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1575
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Mesleki Yabancı Dil dersi “Telefonda Konuşma” ünitesinin öğretim sürecinde uygulanan dizgeli eğitim yönteminin öğrenci erişine etkisini incelemektir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu’nda 2012-2013 güz yarıyılında Mesleki Yabancı Dil dersini alan 2. sınıf Pazarlama Programı Normal Öğretim ve İkinci Öğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Bu iki sınıf arasından şans yoluyla deney ve kontrol grupları belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Mesleki Yabancı Dil Dersi Başarı Testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının denkliğini araştırmak amacıyla, her iki grubun öntest puan ortalamaları bağımsız t testi ile karşılaştırılmış ve grupların denk olduğu görülmüştür. Deneysel uygulamanın ardından yapılan analizlere göre, grupların bilgi, uygulama ve toplam erişi puanı ortalamaları açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ancak kavrama düzeyi açısından, gruplar arasında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Bu verilere dayanarak, dizgeli eğitimin bilgi ve uygulama düzeyi kazanımlarda daha etkili olduğu söylenebilir. Sonuç olarak, grupların toplam erişi puanı ortalamalarında farklılık görüldüğü için dizgeli eğitim yöntemin geleneksel öğretim yönteminden daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to investigate the effect of systematic learning on student achievement in teaching Unit “On the Phone” in scope of Vocational Foreign Language Course. Pre-test/post-test control group model and quasi-experimental design was used in the research. The study was carried out on senior students at Marketing Program at Vocational College, Nevsehir Hacı Bektaş Veli University in 2012-2013fall semester. Experimental and control groups were determined randomly. The Achievement Test for Vocational Foreign Language Course was used. Independent samples t-test was used to investigate neutrality of the groups in terms of pre-test average; and thus, the groups were found to be neutral. According to the analyses made after the experimental process, there were statistically significant differences between achievement scores at knowledge level, application level and total achievement of the groups in favour of experimental group. However, there was not a significant difference in terms of comprehension level. Therefore, systematic learning can be considered to be more effective than traditional instruction in terms of objectives at knowledge and application level, but not at comprehension level. As a consequence, systematic learning is more effective than traditional instruction since total achievement is higher in experimental group than it is in control group. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Önlisans, mesleki yabancı dil, dizgeli eğitim yöntemi, erişi. tr_TR
dc.subject Associate degree, vocational foreign language, systematic learning, achievement. tr_TR
dc.title Önlisans düzeyinde dizgeli egitim yönteminin ögrenci erisisine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of systematic learning on student achievement at associate degree tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Eurasia Social Sciences tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 25874 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 1433 tr_TR
dc.identifier.endpage 1450 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster