Çalışanlarda Hissedilen Enerji Ve Yenilikçi Eğilimlerin Üretkenlik Karşıtı Davranışlara Etkisi: Termal Otellerde Bir Uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kayır, Ayşe Gül
dc.contributor.author Özkoç, Aziz Gökhan
dc.date.accessioned 2021-03-31T09:34:56Z
dc.date.available 2021-03-31T09:34:56Z
dc.date.issued 2020-03-24
dc.identifier.citation Kayır, A. G., & Özkoç, A. G. (2020). Çalışanlarda Hissedilen Enerji Ve Yenilikçi Eğilimlerin Üretkenlik Karşıtı Davranışlara Etkisi: Termal Otellerde Bir Uygulama. International Business, Economics and Management Perspectives, 5(4), 218-239 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1231
dc.description.abstract Bu çalışma örgütlerde üretkenlik karşıtı iş davranışlarına, bireysel kaynaklı unsurlardan çalışan enerjisi ve yenilikçilik eğilimlerinin ne düzeyde etki ettiğini incelemektedir. İlgili alanyazında üretkenlik karşıtı davranışları, enerji ve yenilikçilik değişkenleri ile birlikte ele alan bir çalışmaya rastlanmamıştır. Ayrıca, çalışan enerjisinin ve yenilikçi hizmet anlayışının yüksek olması gerektiği, turizm sektörüne bağlı termal tesislerde çalışan davranışlarını ele alan çalışmaların sayısının da oldukça az olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında ikincil veri kaynaklarından elde edilen bilgiler ışığında bir model oluşturulmuş ve uygun istatistiki yöntemlerle bu model test edilmiştir. Yapılan analizler sonucu, çalışanlarda insan enerjisi ve yenilikçilik eğilimlerinin birbiri ile etkileşim halinde olduğu ve bu iki değişkenin birlikte üretkenlik karşıtı iş davranışlarını azalttığı tespit edilmiştir. Bu bulgular ışığında, çalışanların daha üretken olabilmeleri için, onların enerjilerini ve yenilikçi davranma eğilimlerini arttıran örgüt içi uygulamalara yer verilmesi gerektiği önerilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Üretkenlik Karşıtı Davranış, Yenilikçilik, Hissedilen Enerji, Termal Oteller tr_TR
dc.title Çalışanlarda Hissedilen Enerji Ve Yenilikçi Eğilimlerin Üretkenlik Karşıtı Davranışlara Etkisi: Termal Otellerde Bir Uygulama tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Business, Economics and Management Perspectives tr_TR
dc.contributor.authorID 111160 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8420-8228 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 218 tr_TR
dc.identifier.endpage 239 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster