Konu "Gastronomy" için Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü listeleme

Konu "Gastronomy" için Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Buyruk, Lütfi; Kalay, Nevzat (Namık Kemal University, Faculty of Agriculture Department of Food Engineering, 2013-10)
    Gastronomy has an important role in the marketing of tourist destinations. Today, tourists not only want to see local culture, historical and natural resources in the area, but they want to taste traditional dishes and ...
  • Ünlü, Nefiye; Buyruk, Lütfi (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2019-12)
    Destinasyonlar, rakipleri arasından sıyrılabilmek ve dünya turizm gelirlerinden en fazla payı alabilmek için kendi farklılıklarını öne çıkarmak, mevcut zenginliklerini cazip yöntemlerle tanıtarak markalaşan destinasyonlar ...
  • Yönet Eren, Firdevs; Ceyhun Sezgin, Aybuke (Possibilities of use transglutaminase enzyme in field of gastronomy, 2018-05-20)
    Yiyecek ve içecek üretiminde yeni teknolojik gelişmelerin ortaya çıkması, ürünlerin fiziksel, kimyasal ve duyusal özelliklerini istenilen yönde değiştirilebilmesine imkân sağlayan işlem yardımcı maddelerinin kullanımını ...
  • Keskin, Emrah; Örgün, Emrah; Akbulut, Burcu (Journal of Gastronomy and Tourism Studies, 2017)
    Son yıllarda gerek dünyada gerekse ülkemizde gastronomi alanında yapılan çalışmaların arttığı görülmektedir. Türkiye’de gastronomi bölümlerinin varlığı ve literatürde sıkça yer alması gastronomi kavramını derinlemesine ...
  • Uçuk, Ceyhun; İlhan, İbrahim (İstanbul Aydın Üniversitesi, 2021-01)
    Estetik, toplumun ve insanın hemen her yapı taşına nüfuz etmiştir. İnsanın en temel ihtiyaçlarından biri olan yeme-içme ile ilişkilendirildiğinde mevcut durumun oldukça tartışmalı olduğu görülmektedir. “İnsanın güzellik ...
  • Aydemir, Durmuş Ali; Buyruk, Lütfi (Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
    Gastronominin her geçen gün önem kazanması, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitiminin de yaygınlaşmasına sebep olmuştur. Türkiye’de 2003 yılında başlayan Gastronomi ve Mutfak Sanatları eğitimi her geçen sene yaygınlaşarak, ...
  • Aydemir, Durmuş Ali; Buyruk, Lütfi (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2019-12)
    Gastronominin dünyada ve ülkemizde her geçen gün önem kazanması, gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitiminin de yaygınlaşmasına sebep olmuştur. Türkiye'de 2003 yılında 1 adet fakülte ile başlayan gastronomi ve mutfak sanatları ...
  • Şahin Perçin, Nilüfer; Örgün, Emrah; Erol, Günay; Keskin, Emrah (2019-09-19)
    Kapadokya’nın merkezi konumunda bulunan Nevşehir, hem turistik hem de kültürel değerler açısından oldukça önemli bir bölgede bulunmaktadır. Nevşehir tarihi geçmişi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır ve aynı zamanda ...
  • Şahin Perçin, Nilüfer; Keskin, Emrah; Örgün, Emrah; Erol, Günay (IV. Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi, 2019)
    Kapadokya’nın merkezi konumunda bulunan Nevşehir, hem turistik hem de kültürel değerler açısından oldukça önemli bir bölgede bulunmaktadır. Nevşehir tarihi geçmişi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır ve aynı ...
  • Keskin, Emrah; Dağ, Tuğba (Journal of Ethnic Food, 2020-08-20)
    Cheese, which has a deep-rooted history, is a food product that reflects the cultural memory and history of communities, besides being a method of preserving milk. Cheese varieties differ according to the cultural structure ...
  • Yorgancı, Bülent; Buyruk, Lütfi (Nevşehir HBV Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2019-12)
    Gastronomi, ziyaretçilerin özel ilgi alanlarından biridir. Ziyaret edilen destinasyonun kültüründen beslenerek oluşur ve yerele özgüdür. Günümüzde ziyaretçiler gittikleri bölgelerin mutfak kültürünü merak etmekte ve hatta ...
  • Keskin, Emrah; Solunoğlu, Ali; Örgün, Emrah (Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 2019)
    İnsanların birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı ...
  • Keskin, Emrah; Solunoğlu, Ali; Örgün, Emrah (VIII. National IV. International Eastern Mediterranean Tourism Symposium, 2019)
    İnsanların birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı ...
  • Uçuk, Ceyhun; Buyruk, Lütfi (Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 2020-10-30)
    Küreselleşen dünyada ekonomik ilişkiler, teknolojik gelişmeler, yönetilen tüketim algısı insanlar ve toplumlar üzerinde karakteristik bazı değişimlere yol açmaktadır. Bu değişimler arasında mutfak kültürlerindeki ...
  • Keskin, Emrah; Ardıç Yetiş, Şule; Yorgancı, Bülent (Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2020)
    Gastronomi turizmine yönelik seyahatlerin popüler olması bölge rehberlerinin de kendilerini gastronomi konusunda geliştirmelerini zorunlu kılmaktadır. Turist rehberlerinin gastronomiye yönelik bilgi ve algılarının ...
  • İlhan, İbrahim; Pala, Kenan; Doğan, Yunus (Amasya Üniversitesi Yayınları, 2022-12)
    Sürekli olarak yaşadığı yer dışına belirli bir süre ile seyahat eden bireyler, gittikleri destinasyonlarda yiyecek içecek işletmelerinde sunulan yemekleri tüketmek durumundadır. Bu kapsamda ziyaret edilen destinasyonlarda ...