Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2023-01-16T12:19:25Z
dc.date.available 2023-01-16T12:19:25Z
dc.date.issued 2022-06-30
dc.identifier.citation Belber, B. G., & Eker, S. (2022). Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği. Yeni Medya, 2022(12), 205-233. https://doi.org/10.55609/yenimedya.1090256 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2319691
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8001
dc.description.abstract Sanal pazarlama ağlarının ve bağlantılı sanal platformların kullanımındaki artış, diğer tüm sektörlerde olduğu gibi turistik tüketicilerin de satınalma davranışlarını doğrudan etkilemeye başlamıştır. Bu bağlamda turistik ürün ve destinasyonların tercihinde teknoloji tabanlı sanal platformların etkisini araştırmanın literatüre önemli katkılar sağlayabileceği düşünülmüştür. Araştırmada, Kapadokya Bölgesi’nin tercih edilmesinde sosyal medyanın etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Kapadokya Bölgesi’ne gelen 175’i yerli, 175’i yabancı olmak üzere toplam 350 turistten yüz yüze anket uygulamasıyla elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma hipotezlerinin test edilmesinde, regresyon analizi, frekans dağılımları ve ortalamalarıyla bağımsız örneklem t-testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; destinasyon tercihi sürecinde, sosyal medyanın etkisi olduğu tespit edilmiştir. Buna ek olarak; eğitim ve meslek haricindeki tüm demografik özellikler için Kapadokya Bölgesi’ne gelen yerli ve yabancı turistler arasında demografik özelliklerine göre, seyahat özelliklerine göre, sosyal medyada günlük geçirilen vakit ve destinasyon tercihinde en fazla kullanılan sosyal medya araçlarına göre farklılıklar olduğu görülmüştür. Turizmde geleneksel pazarlama araçlarının yerini, teknolojik ekipmanların aldığı görülmektedir. Teknoloji vasıtasıyla dönüşüme uğrayan, giderek şeffaflaşmak durumunda kalan turizm pazarlamasında, pazar payından faydalanan paydaşların sayısı gün geçtikçe artmaktadır. Bu nedenle turistik ürün ve destinasyonların tercih edilmesinde teknoloji tabanlı sanal platformların etkisini teorik ve uygulamalı olarak ele almak, ilgili literatüre önemli katkılar sağlayabilecektir. Bu çalışmanın hem sosyal medya kullanımının destinasyon pazarlamasındaki yerini ve önemini ifade etmesi açısından hem de Kapadokya Bölgesi’yle ilgili ileride yapılacak araştırmalara yol göstermesi açısından faydalı olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Yeni Medya Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.55609/yenimedya.1090256 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal medya tr_TR
dc.subject Turistik destinasyon tr_TR
dc.subject Destinasyon tercihi tr_TR
dc.subject Kapadokya tr_TR
dc.subject Satınalma tr_TR
dc.title Sosyal medyanın destinasyon tercihine etkisi: Kapadokya örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of social media on destination preference: Cappadocia case tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Yeni Medya Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 2022 tr_TR
dc.identifier.issue 12 tr_TR
dc.identifier.startpage 205 tr_TR
dc.identifier.endpage 233 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster