6. sınıf öğrencilerinin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2022-06-16T07:39:11Z
dc.date.available 2022-06-16T07:39:11Z
dc.date.issued 2019-12-26
dc.identifier.citation Kaya, D. (2019). 6. Sınıf öğrencilerinin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerileri . International Journal of Educational Studies in Mathematics , 6 (4) , 144-171 tr_TR
dc.identifier.issn 2148-5984
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7023
dc.description.abstract Çalışmada altıncı sınıf öğrencilerinin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerileri incelenmiştir. Çalışmaya bir devlet ortaokulunun altıncı sınıf düzeyinde öğrenim gören 160 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerilerini belirlemek için ilgili kazanım ve matematik ders kitabının içeriğine uygun olarak hazırlanmış iki problem cümlesi kullanılmıştır. Araştırmada nitel çalışmanın doğasını yansıtan durum çalışması kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme aşamalarının her biri rubrik yardımıyla incelenmiştir. Veri analizinin güvenirliğini sağlamak için Miles ve Huberman uyuşum yüzdesi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin çözümlerine ve gözlem notlarına yer verilerek çalışmanın niteliği artırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın bulguları; öğrencilerin problemi anlama, problem için plan yapma, problemi çözme, problemi kontrol etme ve problemi geliştirme aşamalarının her birindeki yeterlilik oranlarının düşük olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ışığında, günlük yaşam ve matematik öğretim programının önemli bir parçası olan alan konusunun öğretimine yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ercan Masal tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Alan ölçme tr_TR
dc.subject Altıncı sınıf tr_TR
dc.subject Problem çözme becerisi tr_TR
dc.title 6. sınıf öğrencilerinin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerileri tr_TR
dc.title.alternative Problem solving skills related to area measurement of 6th grade students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Educational Studies in Mathematics tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 144 tr_TR
dc.identifier.endpage 171 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster