Özet:
Çalışmada altıncı sınıf öğrencilerinin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerileri incelenmiştir. Çalışmaya bir devlet ortaokulunun altıncı sınıf düzeyinde öğrenim gören 160 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin alan ölçme ile ilgili problem çözme becerilerini belirlemek için ilgili kazanım ve matematik ders kitabının içeriğine uygun olarak hazırlanmış iki problem cümlesi kullanılmıştır. Araştırmada nitel çalışmanın doğasını yansıtan durum çalışması kullanılmıştır. Öğrencilerin problem çözme aşamalarının her biri rubrik yardımıyla incelenmiştir. Veri analizinin güvenirliğini sağlamak için Miles ve Huberman uyuşum yüzdesi kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin çözümlerine ve gözlem notlarına yer verilerek çalışmanın niteliği artırılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın bulguları; öğrencilerin problemi anlama, problem için plan yapma, problemi çözme, problemi kontrol etme ve problemi geliştirme aşamalarının her birindeki yeterlilik oranlarının düşük olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ışığında, günlük yaşam ve matematik öğretim programının önemli bir parçası olan alan konusunun öğretimine yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur.