Özet:
Türkiye’de, özellikle son 15-20 yıllık dönemde gelişen turizm sektörü ve artan turist
sayısına paralel olarak, üniversitelerdeki ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyde rehberlik
eğitimi veren kurumların sayısında ve kontenjanlarında ciddi bir artış olmuştur. Bu artışa
rağmen, mezunların ne kadarlık bir bölümünün sektörde kalarak rehber veya turizm
sektöründe yönetici ya da girişimci olarak kariyer yapmayı hedeflediği net olarak tespit
edilememiştir. Bu araştırmanın temel amacı, turizm rehberliği öğrencilerinin bireysel kariyer
hedeflerinin tespit edilmesi ve mesleğe yönelik tutumlarının kariyer hedeflerine göre farklılık
gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bunun yanı sıra, araştırmayla öğrencilerin mesleğe
yönelik tutumlarının, turizm sektöründe çalışmış olup olmama durumuna ve bulundukları
sınıfa göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma
örneklemini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi turizm rehberliği
bölümünde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerin mesleğe yönelik
tutumlarının muhtemel alt boyutlarını belirlemek için toplanan veriler keşfedici faktör
analizine tabi tutulmuş, kariyer hedeflerine göre mesleğe yönelik tutum farklılıklarını
belirlemek için ise, Kruskall-Wallis testinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgular
doğrultusunda, rehberlik eğitimi veren kurumlarla rehberlik eğitimi planlama ve politika
belirleyicilerine yönelik öneriler sunulmuştur.