Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırma ve Gelişmelere Karşı Farkındalık Tutumları ve Eleştirel Düşünme Becerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdil, Kamuran
dc.contributor.author Özcan, Ayşegül
dc.contributor.author Muz, Gamze
dc.contributor.author Turaç, Nilay
dc.date.accessioned 2021-04-09T07:53:05Z
dc.date.available 2021-04-09T07:53:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Özdil K, Özcan A, Muz G, Turaç N. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin araştırma ve gelişmelere karşı farkındalık tutumları ve eleştirel düşünme becerileri. Turkiye Klinikleri J Nurs Sci., 11, 109-119. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-hemsirelik-ogrencilerinin-arastirma-ve-gelismelere-karsi-farkindalik-tutumlari-ve-elestirel-dusunme-becerileri-84061.html
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1254
dc.description.abstract Amaç: Hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hemşirelikte araştırma ve gelişmelere ilişkin farkındalık tutumları ve eleştirel düşünme becerilerinin belirlenmesidir. Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipte yapılan çalışmanın evrenini hemşirelik son sınıf öğrencileri (n=106) oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmamış olup, çalışmaya katılmayı kabul eden 86 öğrenci ile araştırma sonlandırılmıştır. Veriler, tanımlayıcı anket formu, Hemşirelik Öğrencilerinin, Hemşirelikte Araştırma ve Gelişmelere Yönelik Farkındalık ve Tutumu Ölçeği ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın uygulanabilmesi için, kurum izni, etik kurul izni ve öğrencilerden sözel onam alınmıştır. Verilerin analizinde; yüzdelik, ortalama, standart sapma, Kruskall Wallis, Mann-Whitney U, Spearman korelasyon testleri kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmada öğrencilerin hemşirelikte araştırma ve gelişmelere yönelik farkındalık ve tutumlarının olumlu (115,87±16,16) iken, %94,2’sinin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük olduğu saptanmıştır. Çalışmada, öğrencilerin cinsiyet ile Araştırma, Gelişmelere Karşı Farkındalık ve Tutum Ölçeği toplam puanları aralarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmaktadır. Okunan kitap sayısı ile Araştırma, Gelişmelere Karşı Farkındalık ve Tutum Ölçeği toplam puanı ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi ölçeği toplam puan alt boyutlarından sistematiklik, meraklılık alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ölçek toplam puanları arasında pozitif yönde anlamlı olmayan ilişki bulunmuştur. Sonuç: Çalışmada, öğrencilerin araştırma ve gelişmeye karşı tutumları olumlu iken, eleştirel düşünme becerilerinin düşük olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin eleştirel düşünme becerisi ve araştırma kültürünün geliştirilmesinde, bu konuya yönelik eğitim etkinliklerinin yapılması önerilebilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Turkiye Klinikleri J Nurs Sci tr_TR
dc.relation.isversionof 10.5336/nurses.2018-62297 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hemşirelik araştırması; farkındalık; tutum; hemşirelik öğrencisi; eleştirel düşünme tr_TR
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinin Araştırma ve Gelişmelere Karşı Farkındalık Tutumları ve Eleştirel Düşünme Becerileri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sağlık Bakım Hizmetleri Bölümü, Yaşlı Bakım programı tr_TR
dc.contributor.authorID 59970 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 109 tr_TR
dc.identifier.endpage 119 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster