Almanca öğretmenliği öğrencileri gözünden Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yeri ve güncel düzenlemelere ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ömür, Faik
dc.contributor.author Tanrıkulu, Lokman
dc.date.accessioned 2024-11-14T11:04:45Z
dc.date.available 2024-11-14T11:04:45Z
dc.date.issued 2024-09-21
dc.identifier.citation www.rumelide.com tr_TR
dc.identifier.issn 2148-9599
dc.identifier.uri 2148-9599
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8761
dc.description.abstract Türkiye’de Almancanın İngilizceden sonra ikinci yabancı dil olarak tercih edildiği bilinmektedir. Bu çalışmada Almanca öğretmenliği öğrencileri gözünden Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yerinin ve güncel düzenlemelere ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseninde tasarlanmış olup çalışma grubunu Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği Bölümü 2023-2024 Eğitim yılı Bahar Döneminde 2. sınıfta eğitim alan 27 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile katılımcılarla yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yönteminden yararlanılmıştır ve elde edilen veriler ışığında kodlar ve temalar oluşturulmuş, katılımcıların kayda değer ifadelerine doğrudan aktarım yöntemi ile yer verilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlar değerlendirildiğinde Almanca dersinin hak etmediği bir durumda olduğu ve bu durumun en başta gelen nedenlerinden biri Almanca öğretmenleri gösterilmektedir. Diğer yandan bakıldığında üniversite sınavlarında Almanca soru sorulmaması, öğrencilerin Almanca derslerine hevesli olmamaları, dersin gereksiz görülmesi, haftalık ders saatinin az olması ve velilerin ve bazı okul idarecilerinin Almanca dersini gereksiz bulması da elde edilen diğer sonuçlardan bazılarıdır. Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yerini düzeltmek ve hak ettiği duruma getirilebilmesi için Almanca öğretimine ilköğretim kademelerinden itibaren başlanması gerektiği, öğretmen atama sayısının ve öğretmen niteliklerinin artırılması gerektiği ve özellikle ortaöğretim düzeyinde kullanılan materyallerin zenginleştirilmesi gerektiği önerilmektedir tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof https://zenodo.org/record/13825317 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Almanca öğretmenliği tr_TR
dc.subject Almanca dersi tr_TR
dc.subject Türk eğitim sistemi tr_TR
dc.subject İkinci yabancı dil tr_TR
dc.title Almanca öğretmenliği öğrencileri gözünden Almanca dersinin Türk eğitim sistemindeki yeri ve güncel düzenlemelere ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The place of German course in Turkish education system from the perspective of German language teaching students and their views on current regulations tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Rumeli Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/yabancı diller eğitimi bölümü/alman dili eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 19887 tr_TR
dc.contributor.authorID 254587 tr_TR
dc.identifier.volume 2024 Ö.15 tr_TR
dc.identifier.issue S15 tr_TR
dc.identifier.startpage 717 tr_TR
dc.identifier.endpage 732 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster