Ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarındaki mesleklere yönelik ilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2023-05-02T09:38:29Z
dc.date.available 2023-05-02T09:38:29Z
dc.date.issued 2020-11-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8170
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) alanlarındaki mesleklere yönelik ilgi düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tekil tarama ve nedensel karşılaştırma modelleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu devlet ortaokulunun altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf düzeyinde öğrenim gören toplam 228 öğrenci oluşturmaktadır. Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik Mesleklerine Yönelik İlgi Ölçeği (STEM-CIS) veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, betimsel istatistiksel teknikler, bağımsız örneklemler t-testi ile tek yönlü varyans (ANOVA) analizi kullanılmıştır. Çalışma bulguları, ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarındaki mesleklere yönelik ilgilerinin ortalamanın üzerinde olduğunu göstermektedir. Sınıf düzeyine göre, fen, matematik ve teknoloji boyutlarında; yılsonu başarı puanı ile anne ve baba eğitim durumunda fen ve matematik boyutlarında; kardeş sayısında ise matematik boyutunda anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Diğer yandan cinsiyet ve aile geliri durumuna göre, STEM alanlarındaki mesleklere yönelik ilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuç olarak, çalışmadan elde edilen bulgular ışığında birtakım önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject STEM eğitimi tr_TR
dc.subject STEM mesleklerine ilgi tr_TR
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin STEM alanlarındaki mesleklere yönelik ilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.startpage 240 tr_TR
dc.identifier.endpage 250 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster