Farklı öğretim programlarındaki öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Mehmet
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2023-04-03T12:46:47Z
dc.date.available 2023-04-03T12:46:47Z
dc.date.issued 2022-06-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8135
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı farklı öğretim programlarındaki öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu lisans düzeyinde öğrenim gören 51 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların 43’ü kadın, 8’i erkek öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada betimsel araştırma (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu, verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğretmen adayları STEM denildiğinde çoğunlukla disiplinlerarası bir yaklaşım, teknoloji, mühendislik, matematik, fen bilimleri, proje-tasarım ile eğitim-öğretim ifadelerinin akıllarına geldiğini belirtmiştir. Öğretmen adayları STEM ile ilişkili disiplinler olarak en fazla teknoloji, fen bilimleri, matematik, mühendislik ve sanat alanlarını belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının çoğunluğu STEM ile ilgili güncel yayınları takip ettiklerini ve yapılan çalışmaları yeterli bulmadıklarını belirtmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının büyük bir kısmı STEM bilgilerinin yeterli olmadığını ancak öğrenim gördüğü bölüme katkısı olduğunu düşünmektedir. Öğretmen adaylarının vermiş oldukları örneklerde en fazla sanat ve tasarım, mühendislik uygulamaları, bilişim ve teknolojiler, matematik ve geometri, fizik bilimi ile çevre bilimi içerikli örnekler ön plana çıkmıştır. Öğretmen adaylarına göre, STEM eğitiminin avantajları 21. yüzyıl becerilerini kazandırması, farklı bakış açısı sunması, disiplinleri entegre etmesi, çözüme yardımcı olması ve yaşamı kolaylaştırması olarak belirtilmiştir. Dezavantajları ise eğitmen yetersizliği, maliyet, öğrenen farkındalığı/bilgi eksikliği ile öğretim programlarının uyumu şeklinde belirtilmiştir. Çalışma sonucunda, STEM eğitiminin etki alanının genişletilmesi öneri olarak sunulmuştur tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anı Yayıncılık tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject STEM tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Görüş tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.title Farklı öğretim programlarındaki öğretmen adaylarının STEM eğitimi hakkındaki görüşleri tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal IX International Eurasian Educational Research Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 143969 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 823 tr_TR
dc.identifier.endpage 837 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster