Cebirsel ifadelerin öğretiminde eğitim bilişim ağı (eba) içeriklerinin öğrencilerin başarılarına ve derse katılımlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.date.accessioned 2023-04-03T12:44:44Z
dc.date.available 2023-04-03T12:44:44Z
dc.date.issued 2022-06-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8134
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı cebirsel ifadelerin öğretiminde Eğitim Bilişim Ağı (EBA) içeriklerinin öğrencilerin başarılarına ve derse katılımlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada yarı deneysel desen tercih edilmiştir. Çalışma grubu, 27’si deney ve 27’si kontrol grubunda olmak üzere toplam 54 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Ayrıca öğrenci görüşlerine de yer verilerek çalışmaya nitel bir boyutta kazandırılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Derse Katılım Envanteri ile Cebirsel İfadeler Testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise betimsel istatistikler ve tek yönlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, cebirsel ifadeler konu testi, duyuşsal, davranışsal, bilişsel katılım ile derse katılmama puanları açısından deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Deneysel çalışmanın öğrencilerin duyuşsal katılım, uyma/itaat ve derse katılmama boyutları üzerinde yüksek, sınıf katılımı ve bilişsel katılım boyutları üzerinde ise orta düzeyde bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bulgulara göre, cebirsel ifadelerin öğretiminde kullanılan EBA içeriklerinin öğrencilerin duyuşsal, davranışsal ve bilişsel katılım ile derse katılmamalarını olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca deneysel çalışmanın öğrencilerin cebirsel ifadeler konusundaki başarıları üzerinde yüksek düzeyde bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan öğrenci görüşleri EBA içeriklerin faydalı ve eğlenceli olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, EBA içeriklerinin cebirsel ifadelerin öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin başarılarına ve derse katılımlarına olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. Bu bakımdan EBA içerikleriyle desteklenmiş kapsamlı ve en az bir üniteyi kapsayacak şekilde çalışmalar yürütülebilir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anı Yayıncılık tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject E-İçerik tr_TR
dc.subject Eğitim Bilişim Ağı (EBA) tr_TR
dc.subject FATİH projesi tr_TR
dc.subject Öğrenme platformu tr_TR
dc.subject Teknoloji tr_TR
dc.title Cebirsel ifadelerin öğretiminde eğitim bilişim ağı (eba) içeriklerinin öğrencilerin başarılarına ve derse katılımlarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of education informatics network (ein) contents on students’ success and classroom engagement in teaching algebraic expressions tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal IX International Eurasian Educational Research Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 281 tr_TR
dc.identifier.endpage 295 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster