Türkiye’de matematik ve fen eğitiminde kaygı konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin tematik ve metodolojik eğilimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2023-04-03T12:36:46Z
dc.date.available 2023-04-03T12:36:46Z
dc.date.issued 2022-06-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/8133
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Türkiye’de matematik ve fen eğitimi alanlarında kaygı konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin tematik ve metodolojik eğilimlerini belirlemektir. Bu kapsamda, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından 2011-2021 yılları arasında yayımlanmış ve erişim izni olan 91 adet lisansüstü tez çalışmaya dahil edilmiştir. Dokümanların incelenmesinde betimsel içerik analizi kullanılmıştır. Lisansüstü tezler tematik açıdan amaç, içerik, yayımlanma yılı ve türlerine göre incelenmiştir. Yöntemsel açıdan yaklaşım ve açıklamaları, örneklem düzeyleri, veri toplama araçları ve veri analiz açıklamalarına göre incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, matematik ve fen eğitimindeki kaygı konulu tezlerin düzey belirleme ile değişkenler/ilişkiler temaları altında daha fazla yer aldığı belirlenmiştir. Her iki eğitim alanında da çalışma içerikleri olarak duyuşsal özelliklere daha fazla değinilmiştir. Matematik eğitiminde en fazla lisansüstü tez 2019 yılında yapılmış iken en az tez 2014 yılında yapılmıştır. Fen eğitiminde ise en fazla lisansüstü tez 2019 yılında yapılmış iken en az tez 2011 ve 2017 yıllarında yapılmıştır. Matematik eğitiminde ilişkisel tarama modeli fen eğitiminde ise betimsel tarama modeli daha fazla kullanılmıştır. Her eğitim alanında da örneklem düzeyini çoğunlukla ortaokul öğrencileri oluşturmuş, veri toplama araçları olarak ölçekler ve envanterler kullanılmış, verilerin analizinde nicel kestirimsel ve nicel betimsel analizler sıklıkla tercih edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, matematik ve hem de fen eğitiminde kaygı konusu üzerine yapılan çalışmaların sayısının arıtılması özellikle doktora düzeyinde çalışmalara ağırlık verilmesi ve farklı yaklaşım ve analizlere de çalışmalarda yer verilmesi öneri olarak sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anı Yayıncılık tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Doküman tr_TR
dc.subject Duyuşsal tr_TR
dc.subject Kaygı tr_TR
dc.subject Lisansüstü tez tr_TR
dc.subject Tematik ve metodolojik eğilim tr_TR
dc.title Türkiye’de matematik ve fen eğitiminde kaygı konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin tematik ve metodolojik eğilimleri tr_TR
dc.title.alternative Thematic and methodological trends of postgraduate theses on anxiety in mathematics and science education in Turkey tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal IX International eurasian educational research congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 264 tr_TR
dc.identifier.endpage 280 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster