Bütünleştirilmiş beceri etkinliklerinde girişimcilik ile ilişkilendirilen değerler ve alana özgü diğer beceriler: Öğretmen adayları ürünlerinden yansımalar

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.date.accessioned 2022-12-05T06:34:50Z
dc.date.available 2022-12-05T06:34:50Z
dc.date.issued 2022-11-28
dc.identifier.citation Bayram, K. 2022. Bütünleştirilmiş Beceri Etkinliklerinde Girişimcilik İle İlişkilendirilen Değerler Ve Alana Özgü Diğer Beceriler: Öğretmen Adayları Ürünlerinden Yansımalar. Sözlü Sunum, Uluslararası Eğitim Kongresi / Educongress 2022, 17 Kasım 2022, 19 Kasım 2022. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7776
dc.description.abstract Yaşadığımız yüzyılın gereklilikleri ile uyumlu olarak öğretim programlarında farklı beceri alanlarına yer verilmiştir. Alana özgü kazandırılması gereken beceriler çerçevesi, bilimsel bilginin günlük yaşamda kullanılmasına yönelik bilimsel süreç becerileri, temel yaşam becerileri ve mühendislik tasarım becerilerini kapsamaktadır (MEB, 2018). Günlük yaşam problemlerin çözümüne ya da bir ihtiyacın karşılanmasına yönelik toplumsal ve ekonomik değer yaratma süreci, girişimcilik becerisini gerektirmektedir. Alanyazında, inovatif ve yaratıcı fikirlerin girişimci eyleme dönüştürülmesi amacıyla girişimcilik becerilerinin kazandırılmasına katkı sağlayan eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi önerilmektedir (European Commission, 2014). Bu çerçevede girişimcilik odaklı bütünleştirilmiş beceri etkinliklerinin tasarlanması önem kazanmaktadır. Nitekim, girişimcilikte karar vermeye dönük yapılan analiz, muhakeme ve değerlendirme süreçleri bireylerin değer sisteminden etkilenmektedir (Herdem & Çinici, 2021). Çünkü değerler, bilgi, beceri ve davranışlar arasında bütünlüğü sağlayan köprü görevi taşır (MEB, 2018). Dolayısıyla girişimcilik ile ilişkilendirilen değerlerin araştırılması gereği ön plana çıkmaktadır. Ayrıca, diğer yaşam becerilerinin sentezi olarak kabul gören girişimcilik, faklı becerilerin etkili çalıştırılması ile ortaya çıkmakta, aynı anda diğer becerileri faaliyete geçirmektedir (Nkechi vd., 2012). Bu anlamda, girişimcilik ile ilişkilendirilen alana özgü diğer becerilerin de araştırılması ihtiyacı doğmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, farklı branşlarda lisans eğitimi gören öğretmen adaylarının bir konu bağlamında hazırladıkları girişimcilik odaklı bütünleştirilmiş beceri etkinliklerinde, girişimcilikle ilişkilendirdikleri değerlerin ve diğer alana özgü becerilerin tespit edilmesidir. Aynı zamanda sınıf düzeyi ve dersler temelinde öğretilebilecek değerler farklılık göstermekte, bu değerleri kazandırmak için izlenecek yollar da farklılaşmaktadır (TEDMEM, 2017). Bu bağlamda araştırmada, girişimcilik becerisi ile ilişkilendirilen diğer beceri ve değerlerin kazandırılması için öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğretim yöntemlerinin betimlenmesi hedeflenmektedir. Bu araştırma nitel betimsel araştırma deseni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; Eğitim Fakültesi’nin farklı lisans programlarında ve farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının girişimcilik temasında tasarlanan şablonda bireysel hazırladıkları “etkinlik formları” araştırmanın veri kaynağını oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına ait dokümanlardan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılacaktır. İçerik analizi ile, incelenen olguya ait temaların daha derin incelenerek farkedilemeyen yeni temaların keşfedilmesi hedeflenmektedir (Strauss & Corbin, 1990; Yıldırım & Şimşek, 2013, s. 256, 259). Öğretmen adaylarının hazırladıkları dokümanlar, beceri, değer ve pedagojik alan bilgisinin alt boyutları çerçevesinde araştırmacı tarafından belirlenen ölçütler bakımından değerlendirilecektir. Bu ölçütler arasında “konu alanı, konunun ilişkilendirildiği disiplinler, girişimcilik ile ilişkilendirilen beceriler, girişimcilik ile ilişkilendirilen değerler, beceri ve değerlere yönelik öğretim stratejileri bilgisi” bulunmaktadır. Nitel kodlamaların güvenirliğini sağlamak amacıyla alanında uzman akademisyen görüşü alınarak Miles ve Huberman’ın kodlayıcılar arası uyum düzeyi hesaplanacaktır. Aynı zamanda girişimcilik ile ilişkilendirilen alana özgü beceriler ve değerler temaları, öğretmen adaylarının dokümanları doğrultusunda gerekçelendirilerek açıklanacak, doğrudan alıntı örneklerine yer verilecektir. Farklı konular bağlamında girişimcilik temalı etkinlik hazırlama süreçlerinin öğretmen adayları için yeni birer tecrübe olduğu ve değerlerle ilişkilendirmede zorlandıkları düşünülmektedir. Öğretmen adaylarının etkinliklerinde yer verdikleri beceri ve değerlerin, daha çok ilkokul ve ortaokul öğretim programlarında bulunan kök değerler ile alana özgü beceriler olduğu tahmin edilmektedir. Girişimcilik ile hangi beceri ve değerlerin sıklıkla ilişkilendirildiği hususunda bir öngörüde bulunulamamakta, yapılacak analizler neticesinde tespit edilecektir. Öğretmen adaylarından, etkinliklerini yapılandırmacı yaklaşıma dayalı alternatif öğretim yöntemleri ile tasarlamaları beklenmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Girişimcilik becerisi tr_TR
dc.subject Değerler tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject Entrepreneurship skills tr_TR
dc.subject Values tr_TR
dc.subject Pre-service teachers tr_TR
dc.title Bütünleştirilmiş beceri etkinliklerinde girişimcilik ile ilişkilendirilen değerler ve alana özgü diğer beceriler: Öğretmen adayları ürünlerinden yansımalar tr_TR
dc.title.alternative Values and other field-specific skills associated with entrepreneurship in integrated skills activities: reflections from preservice teachers' products tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Eğitim Kongresi / Educongress 2022 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster