Okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gündoğdu, Serhat
dc.date.accessioned 2022-06-29T07:08:34Z
dc.date.available 2022-06-29T07:08:34Z
dc.date.issued 2022-06-27
dc.identifier.citation Özyürek, E., ve Gündoğdu, S. (2022). Okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 509-520. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/2035784
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7375
dc.description.abstract Bu araĢtırma 4-6 yaĢ arası okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düĢüncelerini belirlemek amacıyla gerçekleĢtirilmiĢtir. AraĢtırmada nitel araĢtırma desenlerinden fenomonoloji deseni kullanılmıĢtır. AraĢtırmanın çalıĢma grubunu okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaĢ arası 25 çocuk oluĢturmaktadır. AraĢtırmanın verileri yarı yapılandırılmıĢ görüĢme sorularından oluĢan görüĢme formu ve çocukların çizimleri ile toplanmıĢtır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiĢtir. AraĢtırmanın bulgularına göre, çocuklar küresel ısınmanın nedenleri arasında kaynakların bilinçsiz kullanımı ve hava kirliliği gibi insan kaynaklı nedenleri daha çok vurgulamıĢlardır. Bununla birlikte küresel ısınmanın nedenlerinin doğal kaynaklı olduğunu ifade edenler de olmuĢtur. Çocuklar, küresel ısınmanın sonuçlarını olumsuz olarak değerlendirmiĢler ve daha çok canlılar üzerindeki olumsuzluklara değinmiĢlerdir. Çocuklara göre küresel ısınma en çok hayvanlar üzerinde olumsuz etkiye sahiptir. Ayrıca insanlar ve bitkiler de küresel ısınmadan zarar gören canlılardır. Daha az sayıda çocuk küresel ısınmanın çevreye zararlarını ifade etmiĢlerdir. Çocukların küresel ısınmanın önlenmesine yönelik önerilerinde su tasarrufu, elektrik tasarrufu ve kömür/odun kullanımının sınırlandırılması gibi bilinçli kaynak kullanımına yönelik önerileri daha çok ifade ettikleri ortaya çıkmıĢtır. Çocuklar ayrıca çevreyi korumaya yönelik önerilerde de bulunmuĢlardır. Sonuç olarak çocukların küresel ısınma konusunda mantıklı düĢüncelerinin olduğu görülmüĢtür. AraĢtırmanın bulguları tartıĢılmıĢ ve önerilerde bulunulmuĢtur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Afyon Kocatepe Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.32709/akusosbil.1012065 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk çizimleri tr_TR
dc.subject Küresel ısınma tr_TR
dc.subject Okul öncesi tr_TR
dc.title Okul öncesi dönem çocuklarının küresel ısınma hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of preschool children's thoughts on global warming tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/okul öncesi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 102132 tr_TR
dc.identifier.volume 24 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 509 tr_TR
dc.identifier.endpage 520 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster