Yerli yapım bir çizgi filmin toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmesi:Pırıl

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Duman, Ayşenaz Ekin
dc.contributor.author Koçtürk, Nilüfer
dc.date.accessioned 2022-06-21T07:05:23Z
dc.date.available 2022-06-21T07:05:23Z
dc.date.issued 2021-03-29
dc.identifier.citation Bu araştırmanın amacı Pırıl çizgi filminin toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmesidir. Nitel araştırma özelliği taşıyan çalışmada Pırıl çizgi filminin yayınlanan tüm bölümleri (n = 30) incelenmiş, veriler içerik analizi ile analiz edilip sayısallaştırılmıştır. Analiz sürecinde yüzdeler arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı, iki yüzde arasındaki farkın önemliliği testi ile belirlenmiştir. Bulgulara göre meslek grupları ve oyun/oyuncak seçimi açısından cinsiyetler arasındaki yüzde farkları erkek karakterlerin lehine anlamlı iken; anne/baba karakterlerinin günlük yaşam faaliyetleri bakımından yüzde farkları kadınların lehine anlamlıdır (p <.05). Diğer kodlamalar (örn., isimlerin çağrıştırdığı anlamlar) yönünden cinsiyetler arasındaki yüzde farkları anlamlı değildir (p >.05). Bu bağlamda Pırıl çizgi filminin meslek grupları, oyun ve oyuncak seçimi, günlük yaşam faaliyetleri yönünden geleneksel toplumsal cinsiyet rollerini sürdürmekte olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1375793
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7233
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı Pırıl çizgi filminin toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmesidir. Nitel araştırma özelliği taşıyan çalışmada Pırıl çizgi filminin yayınlanan tüm bölümleri (n = 30) incelenmiş, veriler içerik analizi ile analiz edilip sayısallaştırılmıştır. Analiz sürecinde yüzdeler arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olup olmadığı, iki yüzde arasındaki farkın önemliliği testi ile belirlenmiştir. Bulgulara göre meslek grupları ve oyun/oyuncak seçimi açısından cinsiyetler arasındaki yüzde farkları erkek karakterlerin lehine anlamlı iken; anne/baba karakterlerinin günlük yaşam faaliyetleri bakımından yüzde farkları kadınların lehine anlamlıdır (p <.05). Diğer kodlamalar (örn., isimlerin çağrıştırdığı anlamlar) yönünden cinsiyetler arasındaki yüzde farkları anlamlı değildir (p >.05). Bu bağlamda Pırıl çizgi filminin meslek grupları, oyun ve oyuncak seçimi, günlük yaşam faaliyetleri yönünden geleneksel toplumsal cinsiyet rollerini sürdürmekte olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the cartoon “Pırıl” in terms of gender roles. In this qualitative study, all published episodes of the cartoon Pırıl (n = 30) were examined, the data was analyzed with content analysis. According to the findings, while percentage difference between the genders in terms of occupational groups and choosing games / toys was significant in favor of male characters, percentage differences of mother/father characters in terms of daily life activities were significant in favor of women (p < .05). In this context, it was determined that the cartoon Pırıl continues the traditional gender roles in terms of professional groups, game and toy selection as well as daily life activities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.18506/anemon.819889 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Toplumsal cinsiyet tr_TR
dc.subject Toplumsal cinsiyet rolleri tr_TR
dc.subject Çizgi film tr_TR
dc.subject Türkiye yapımı tr_TR
dc.subject Nitel araştırma tr_TR
dc.subject Gender tr_TR
dc.subject Gender roles tr_TR
dc.subject Cartoon tr_TR
dc.subject Turkey production tr_TR
dc.subject Qualitative research tr_TR
dc.title Yerli yapım bir çizgi filmin toplumsal cinsiyet rolleri açısından incelenmesi:Pırıl tr_TR
dc.title.alternative An analysis of a local production cartoon in terms of gender roles: Pırıl tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 367189 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue Toplum & Siyaset tr_TR
dc.identifier.startpage 83-92 tr_TR
dc.identifier.endpage 92 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster