Examination of high school teachers’ radon awareness in terms of some variables

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polat, Mahmut
dc.contributor.author Sarıtaş, Davut
dc.date.accessioned 2022-06-16T09:00:43Z
dc.date.available 2022-06-16T09:00:43Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Polat, M., Sarıtaş, D., “Examination of High School Teachers’ Radon Awareness in Terms of Some Variables” El-Cezerî Journal of Science and Engineering, 2017, 4(2); 165-176. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/pub/ecjse/issue/29639/296273
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7035
dc.description.abstract The aim of the present study is to determine the awareness levels of high school teachers regarding the Radon gas and its environmental effects. Another aim is to compare the results of the current study with those of a previous study carried out by the researchers about the awareness levels of students. Survey design out of quantitative research methods was employed for the study. The sampling of the study consisted of 119 (65 males and 54 females) teachers who were randomly chosen from three different school types in Nevşehir. Radon Awareness Questionnaire developed by the researchers was used as the data collection tool. Since the data collection tool provided discrete data, chi-square test, frequencies and percentages were computed for the analysis of these data. The findings of the study showed that a large number of the participants had fairly low awareness levels toward Radon. Approximately one-third (31.10%) of the teachers participating in the study stated that they had never heard of Radon. A significant difference was found among those who stated that they know radon according to the branch variable. This difference emerged in favor of science teachers according to the branch. There are no statistically significant differences between the score of awareness and the gender, age and years of experience. tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Radon gazı ve onun çevresel etkilerine ilişkin lise öğretmenlerinin farkındalık düzeyinin belirlenmesidir. Çalışmanın bir diğer amacı ise bu çalışmanın sonuçları ile yazarlar tarafından yapılmış olan lise öğrencilerinin Radon farkındalığına ilişkin ilk çalışmanın sonuçlarını karşılaştırmaktır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama (survey) yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi; Nevşehir il merkezinde bulunan üç farklı okul türünden (Meslek L., Anadolu L. ve Fen L.) rastgele seçilen 119 (65erkek ve 54 kadın) lise öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından oluşturulan Radon Farkındalık Anketi (RFA) kullanılmıştır. Kullanılan veri toplama aracı RFA süreksiz türde veriler sağladığından bu verilerin analizinde ki-kare testi, frekans ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Örneklemin büyük bir bölümünün Radon farkındalık düzeyi oldukça düşük çıkmıştır. Çalışmaya katılan lise öğretmenlerinin yaklaşık üçte biri (%31,10) Radonu hiç duymadıklarını belirtmişlerdir. Radonu bildiğini ifade edenlerin branş değişkenine göre aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu fark, branş türüne göre Fen Bilimleri branşlarındaki öğretmenler lehine ortaya çıkmıştır. Farklı cinsiyet, yaş ve kıdeme sahip öğretmenlerin farkındalık puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.31202/ecjse.296273 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Radon awareness tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Environmental education tr_TR
dc.subject High school teachers tr_TR
dc.subject High school students tr_TR
dc.subject Radon farkındalığı tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.subject Çevre eğitimi tr_TR
dc.subject Lise öğretmenleri tr_TR
dc.subject Lise öğrencileri tr_TR
dc.title Examination of high school teachers’ radon awareness in terms of some variables tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal El-Cezerî Journal of Science and Engineering tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 35081 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 165 tr_TR
dc.identifier.endpage 176 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster