Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel muhakeme becerilerine yönelik başarı düzeyi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.contributor.author İzgiiol, Dilek
dc.contributor.author Erkuş, Yusuf
dc.date.accessioned 2022-06-16T08:53:59Z
dc.date.available 2022-06-16T08:53:59Z
dc.date.issued 2016-01-14
dc.identifier.citation Kaya, D., Keşan, C., İzgiol, D., &Erkuş, Y. (2016). Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel muhakeme becerilerine yönelik başarı düzeyi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 7(1), 142-163. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-4653
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7034
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel muhakeme becerilerine yönelik başarı düzeylerini belirlemektir. Nicel araştırma yönteminin benimsendiği çalışmada, veri toplama aracı olarak öğrencilerin cebirsel muhakeme becerilerini belirlemeye yönelik yedi boyuttan oluşan ve Kaya (2015) tarafından geliştirilen Cebirsel Muhakeme Değerlendirme Aracı (CMDA) kullanılmıştır. CMDA 16 tanesi çoktan seçmeli, 22 tanesi açık uçlu olmak üzere toplam 38 sorudan oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir merkezinde bulunan bir ortaokulunda yedinci sınıfta okuyan 76 erkek, 70 kız olmak üzere toplam 146 öğrenci oluşturmaktadır. Betimsel analiz sonuçları incelendiğinde; öğrencilerin cebirsel yapıları/ilişkileri tanıma ve kullanma becerileri dışında aynı verinin farklı cebirsel ifadelerini kullanma, uygun cebirsel muhakemeyi belirleme, cebirsel ifadelere yönelik çıkarımda bulunma, çıkarıma yönelik cebirsel işlemler yapma, sonucun doğruluğuna ve çözüm yoluna karar verme ile rutin olmayan problemleri çözme becerilerine ait test puanlarının düşük veya orta düzeyde olduğu görülmüştür. Tüm alt boyutlar dikkate alındığında ise kız ve erkek öğrencilerin cebirsel muhakeme becerileri arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Türkbilmat Eğitim Hizmetleri tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16949/turcomat.95945 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cebirsel muhakeme becerisi tr_TR
dc.subject Matematik öğretimi tr_TR
dc.subject Ortaokul tr_TR
dc.subject Başarı tr_TR
dc.title Yedinci sınıf öğrencilerinin cebirsel muhakeme becerilerine yönelik başarı düzeyi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 142 tr_TR
dc.identifier.endpage 163 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster