Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2022-06-16T08:33:09Z
dc.date.available 2022-06-16T08:33:09Z
dc.date.issued 2018-12-29
dc.identifier.citation Kaya, D. (2018). Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi . Sakarya University Journal of Education , 8 (4), 232-249 . tr_TR
dc.identifier.issn 2146-7455
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7027
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisini incelemektir. Yarı deneysel desenin benimsendiği çalışmaya, 18’i deney ve 18’i kontrol grubunda olmak üzere toplam 36 sekizinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Derse Katılım Envanteri kullanılmıştır. Deneysel çalışma pilot uygulama dışında 6 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Okulistik öğrenme platformundan temin edilen ders kazanımlarına uygun videolar Edpuzzle platformuna yüklenerek etkileşimli hale getirilmiştir. Verilerin analizinde, betimsel istatistiksel tekniklerin yanı sıra normallik analizleri, bağımsız örneklemler t-Testi, Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Uygulama sonucunda deney grubunun duyuşsal, davranışsal (uyma/itaat-sınıf katılımı), bilişsel katılım ile derse katılmama puanları kontrol grubundan anlamlı şekilde yüksek bulunmuştur. Deney grubunun derse katılım envanterinin tüm alt boyutlarına ait ön-test ile son-test puanları arasında anlamlı bir fark varken kontrol grubunun davranışsal (uyma/itaat) boyutu dışında anlamlı bir farka rastlanılmamıştır. Sonuç olarak, ters yüz öğrenme modelinin matematik öğretiminde kullanılmasının derse katılıma olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. Modelin farklı öğretim kademelerinde de etkinliğinin araştırılması öneri olarak sunulmuştur tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effect of the flipped learning model on middle school students' classroom engagement in teaching mathematics. A total of 36 eighth grade students, 18 in control group and 18 in experimental group, participated in the study, in which the quasi-experimental design was used. Classroom Engagement Inventory was used as a data collection tool. An experimental study was carried out for 6 weeks except for pilot application. The videos which are suitable for the lesson acquisition obtained from the Okulistik learning platform have been uploaded to the Edpuzzle platform and made interactive. In the analysis of the data, a descriptive statistical technique as well as normality analyzes, independent samples t-Test, Mann-Whitney U and Wilcoxon Signed Rank tests were performed. As a result of the application, the experimental group was significantly higher than the control group in terms of effective, behavioral (compliance/effortful classroom participation), cognitive engagement, and disengagement. There was a significant difference between pre-test and posttest scores of all sub-dimensions of the classroom engagement inventory of the experimental group but no significant difference except behavioral (compliance) dimension of the control group. As a result, it was determined that the use of the flipped learning model in mathematics teaching had positive effects on classroom engagement. It has been suggested that the model should be investigated in different teaching stages tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Sakarya Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.19126/suje.453729 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Derse katılım tr_TR
dc.subject Ters yüz öğrenme tr_TR
dc.subject Matematik öğretimi tr_TR
dc.subject Classroom engagement tr_TR
dc.subject Flipped learning tr_TR
dc.subject Mathematics teaching tr_TR
dc.title Matematik öğretiminde ters yüz öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerin derse katılımına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of flipped learning model on middle school students’ classroom engagement in teaching mathematics tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sakarya University Journal of Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 232 tr_TR
dc.identifier.endpage 249 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster