dc.contributor.author |
Keşan, Cenk |
|
dc.contributor.author |
Kaya, Deniz |
|
dc.date.accessioned |
2022-06-16T07:45:06Z |
|
dc.date.available |
2022-06-16T07:45:06Z |
|
dc.date.issued |
2018-01-26 |
|
dc.identifier.citation |
Keşan, C. & Kaya, D. (2018). Zamana bağlı öğrenme miktarı: Öğrenmenin güçlüğü (kesirlerle problem çözme örneği) . Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 8 (2) , 410-430 . |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2630-6301 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/7025 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerinin “kesirlerle işlem
yapmayı gerektiren problemleri çözer” kazanımına göre zamana bağlı
öğrenme güçlüklerini belirlemektir. Tarama modelinin benimsendiği
çalışma altıncı sınıf öğrenim düzeyinde 80 kız ve 68 erkek olmak üzere
toplam 148 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak açık uçlu
12 sorudan oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, 148
kişilik öğrenme grubunun tam öğrenme seviyesinden 0.013’lük miktar
gerisinde kaldığını göstermektedir. Tam öğrenme miktarı için belirlenen
0.987 alt sınır seviyesine K1 öğrencisi 1.8, K58 öğrencisi 2.49 ve K148
öğrencisi ise 11.17 ders saati zaman diliminde ulaşmıştır. Tam öğrenme
miktarına en yakın değer olan 0.999 öğrenme miktarına öğrenme grubu
6.4, K1 öğrencisi 3.53, K58 öğrencisi 5.81 ve K148 öğrencisi 37.70 ders
saati zaman diliminde ulaşmıştır. Bunun yanı sıra elde edilen veriler,
zaman ile öğrenme miktarına ait eğrinin altında kalan alan arttığında
öğrencilerin daha fazla öğrenme güçlüğü yaşadığını göstermiştir. Çalışma
sonucunda, bir öğretim planına sahip tüm eğitim kademelerinde tam
öğrenme düzeyine en yakın ders saati sürelerinin belirlenebileceği öneri
olarak sunulmuştur. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is a time dependent analysis for
learning difficulties of sixth grade students in solving problems that
require calculating of swith fractions. The study, adopting the screening
model, consisted of a total of 148 students, including 80 female and 68
male students at the sixth grade. Data was collected using an assessment
tool consisting of 12 open-ended questions. The findings show that the
learning groups of 148 students were behind the value closest to the full
learning level by a score of 0.013. K1 student reached the lower limit of
0.987 specified for the full learning level in a period of 1.8 course hours,
K58 student reached this limit in 2.49 course hours and K148 student reached this limit in 11.17 course hours. The learning amount of 0.999,
which is the closest value to the full learning level, was reached by the
learning group in a period of 6.4, K1 student in 3.53, K58 student in 5.81
and the K148 students in 37.70 course hours. Moreover, as there was a
decrease in the area under the curve belonging to the learning level-time
graphic, there was also a decrement in the number of learning difficulties
that the learning group encounters before. As a result of the study, it was
recommended that it is possible to determine the closest course periods for
the full learning level for each of the gains found in all levels of education
and all curricula |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Trakya Üniversitesi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.24315/trkefd.366686 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kesirler |
tr_TR |
dc.subject |
Matematik eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Öğrenme güçlüğü |
tr_TR |
dc.subject |
Zaman |
tr_TR |
dc.subject |
Fractions |
tr_TR |
dc.subject |
Learning difficulty |
tr_TR |
dc.subject |
Mathematics education |
tr_TR |
dc.subject |
Time |
tr_TR |
dc.title |
Zamana bağlı öğrenme miktarı: Öğrenmenin güçlüğü (Kesirlerle problem çözme örneği) |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Amount of time-dependent learning: Learning difficulty (The example of problem solving with fractional) |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
104172 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
262266 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
8 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
410 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
430 |
tr_TR |