Yedinci sınıf öğrencilerinin basınç konusundaki kavramsal anlamaları ve kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Bozdağ, Hüseyin Cihan
dc.contributor.author Ok, Gökçe
dc.date.accessioned 2022-06-16T07:42:04Z
dc.date.available 2022-06-16T07:42:04Z
dc.date.issued 2018-03-30
dc.identifier.citation Kaya, D., Bozdağ, H. C., Ok, G. (2018). Yedinci sınıf öğrencilerinin basınç konusundaki kavramsal anlamaları ve kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 321-341. tr_TR
dc.identifier.issn 1303-0493
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7024
dc.description.abstract Bu araştırmada yedinci sınıf öğrencilerinin basınç konusundaki kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinin benimsendiği çalışma, yedinci sınıf düzeyinde toplam 200 öğrenci ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, üç aşamalı olarak hazırlanan “Basınç Kavramsal Ölçme Aracı” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiksel tekniklerinden yararlanılmıştır. Betimsel analiz sonuçlarına göre öğrencilerin basınç konusundaki kavramsal anlama düzeylerinin oldukça düşük ve dokuz farklı kavram yanılgısına sahip olduğu belirlenmiştir. Bu kavram yanılgıları matematiksel hatalar açısından incelendiğinde ise dördünün bilimsel, dördünün bütünleşik ve bir tanesinin işlemsel hata olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında, disiplinler arası iş birliğinin artırılması, öğrenme alanlarının eşgüdümlü ilerlemesi ve öğretmenlerin bu konuda bilgilendirilmesi öneri olarak sunulmuştur tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to examine the misconceptions in the subject of pressure of the seventhgrade students in terms of mathematical errors. The study, in which the survey model was adopted, was conducted with a total of 200 students at the seventh-grade level. As a data collection tool, "Pressure Conceptual Measurement Tool" prepared in three-tier was used. Descriptive statistical techniques were used in the analysis of the data. According to the results of the descriptive analysis, it was determined that students conceptual understanding levels on the pressure concept were very low and they had nine different misconceptions. When the misconceptions were examined in terms of mathematical errors, it was determined that four of them were scientific, four of them are integrated and one is the operational error. In the light of the results that obtained from the research, increasing interdisciplinary cooperation, coordination progress of areas and informing teachers about this issue were presented as a proposal. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Basınç tr_TR
dc.subject Hata tr_TR
dc.subject Kavram yanılgısı tr_TR
dc.subject Matematik tr_TR
dc.subject Error tr_TR
dc.subject Mathematics tr_TR
dc.subject Misconception tr_TR
dc.subject Pressure tr_TR
dc.title Yedinci sınıf öğrencilerinin basınç konusundaki kavramsal anlamaları ve kavram yanılgılarının matematiksel hatalar açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Examination of conceptual understandings and misconceptions for the subject of pressure of the seventh grade students in terms of mathematical errors tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 18 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 321 tr_TR
dc.identifier.endpage 341 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster