Türkiye’de matematik eğitimi alanında üstün zekalılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.date.accessioned 2022-06-16T07:18:29Z
dc.date.available 2022-06-16T07:18:29Z
dc.date.issued 2021-12-29
dc.identifier.citation Kaya, D. (2021). Türkiye’de matematik eğitimi alanında üstün zekalılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri . Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi , 4 (3) , 157-178 tr_TR
dc.identifier.issn 2667-4122
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/7016
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de matematik eğitimi alanında üstün zekalılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş lisansüstü tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimlerinin neler olduğunu belirlemektir. Bu doğrultuda, Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından Kasım 2020 tarihine kadar yayımlanmış ve erişim izni olan lisansüstü tezler incelenmiştir. Dokümanların incelenmesinde, betimsel içerik analizinden yararlanılmıştır. Veri tabanı taramasında toplam 53 lisansüstü tez çalışmasına ulaşılmıştır. Tezler tema, çalışma konusu, yayın yılı, türü, yaklaşımı, yaklaşım açıklaması, örneklem düzeyi, veri toplama aracı ve analiz açıklaması başlıkları altında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, tezlerin çoğunlukla üstün zekalı ve özel yetenekli öğrencilerin bilişsel özelliklerini konu edindiği belirlenmiştir. Ayrıca cebir öğrenme alanına tezlerde daha fazla yer verilmiştir. Nicel yaklaşımlar daha çok tercih edilirken ilişkisel tarama ile deneysel araştırmalar sıklıkla kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları, ölçekler ile testler, analizlerde ise nicel kestirimsel analizler daha çok kullanılmıştır. Örneklem düzeyi olarak en fazla ortaokul öğrencileri ile çalışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gürbüz Ocak tr_TR
dc.relation.isversionof 10.47477/ubed.917732 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Matematik eğitimi tr_TR
dc.subject Üstün zekalı ve özel yetenekli öğrenciler tr_TR
dc.subject Yöntemsel eğilim tr_TR
dc.subject Tematik tr_TR
dc.title Türkiye’de matematik eğitimi alanında üstün zekalılar ve özel yetenekliler konusunda yürütülmüş tezlerin tematik ve yöntemsel eğilimleri tr_TR
dc.title.alternative A thematic and methodological trends of postgraduate theses conducted on gifted and talented students in the field of mathematics education in Turkey tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 157 tr_TR
dc.identifier.endpage 178 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster