İlköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaya, Deniz
dc.contributor.author Keşan, Cenk
dc.date.accessioned 2022-06-13T07:42:13Z
dc.date.available 2022-06-13T07:42:13Z
dc.date.issued 2014-04-30
dc.identifier.citation Kaya, D., & Keşan, C. (2014). İlköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 3(2), 38-47 tr_TR
dc.identifier.issn 2146-9466
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6649
dc.description.abstract Cebirsel düşünme ve muhakeme becerisi öğrencilerin yalnızca matematik derslerinde değil günlük yaşamlarında karşı karşıya kaldıkları güçlüklerin üzerinde düşünmeye, yorum yapmaya ve çözüm yolu aramaya yönelik zihinsel aktiviteleri içerir. Oysa öğrencilerin cebir öğrenmeleri ile ilgili yapılan araştırmaların genelinde; öğrencilerin cebirsel düşünme ve muhakeme etme becerisiile cebirsel işlem yürütme becerilerinin yetersiz olduğu, matematiksel bilgileri ilişkilendirmede zorlandıkları ve günlük yaşam durumları arasında bağlantı kuramadıkları görülmüştür. Öğrencilerin cebiri anlamaları ve cebirsel düşünme düzeylerini artırmalarıiçin öğrendiklerini uygulayabilmeli, kavramlar arasında geçişler yapabilmeli ve çoklu temsil değerleri ile bunu ortaya koyabilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada, ilköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi tartışılarak yapılan çalışmalar ışığında bu durumun gerekçesi ortaya konulmaya çalışılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Oğuz SERİN tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Cebir tr_TR
dc.subject Cebir öğretimi tr_TR
dc.subject Cebirsel düşünme tr_TR
dc.subject Cebirsel muhakeme tr_TR
dc.title İlköğretim seviyesindeki öğrenciler için cebirsel düşünme ve cebirsel muhakeme becerisinin önemi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/matematik eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 262266 tr_TR
dc.contributor.authorID 104172 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 38 tr_TR
dc.identifier.endpage 47 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster