Kitap değerlendirmesi: Kuramdan uygulamaya sosyobilimsel konular

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayram, Kadriye
dc.date.accessioned 2022-05-25T06:14:34Z
dc.date.available 2022-05-25T06:14:34Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.citation Bayram, K. (2021). Book review: Socioscientific issues from theory to practice. The Journal of International Social Science Education, 7(1), 200-219. DOI: 10.47615/issej.915640 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/6580
dc.description.abstract 21. yy becerileri ile bu becerilerin gelişiminde rol alan sosyobilimsel konular (SBK), güncel fen bilimleri öğretim programı ve öğretmen yetiştirme programında doğrudan yer almaktadır. İşlevsel bilim okuryazarlığı ile üst düzey bilgi ve becerilerin gelişimi üzerindeki potansiyel katkıları dikkate alındığında, SBK’nın eğitime etkin entegrasyon süreci teoride ve uygulamada önem arz etmektedir. Dolayısıyla bu çalışmada, SBK’nın fen eğitimindeki yeri ile SBK öğretimi üzerine yapılandırılan “Kuramdan Uygulamaya Sosyobilimsel Konular” adlı kitap; içerik, kapsam, alana sağladığı katkı ve sunduğu öneriler bakımından incelenmiştir. Doç. Dr. Murat Genç editörlüğünde, basılı ve e-kitap olarak yayınlanan kitabın hedef kitlesi, fen eğitiminde rol alan öğretmen, öğretmen adayı, akademisyen ve araştırmacılardır. Kitabın bölüm içerikleri, okuyucuya hem SBK hakkında teorik bilimsel bilgi edinme, hem de sınıf içi ve okul dışı öğrenme ortamlarında SBK öğretimine özgü geliştirilen etkinlik örnekleri ve önerileri ile SBK bağlamında fen eğitimini destekleme, deneyimleme ve farklı bakış açıları kazanma fırsatı sunmaktadır. Kitabın yeni basımı için, “SBK’ya özgü pedagojik alan bilgisi, farklı disiplinlere yönelik SBK eğitimi, SBK’ya özgü dijital eğitim materyallerinin geliştirilmesi” gibi yeni bölüm başlıklarının eklenmesi önerilebilir. tr_TR
dc.description.abstract Socioscientific issues (SSI) that play a role in the development of twentyfirst-century skills are directly included in the renewed science curriculum and science teacher training program in Turkey. Considering the SSI’ potential contribution to the development of functional scientific literacy and high-level knowledge and skills, SSI’ effective integration process in education is important in theory and practice. Therefore, the book titled “Socioscientific Issues from Theory to Practice” which is structured on teaching SSI and the place of SSI in science education was reviewed in this study in terms of content, scope, contribution to the field and suggestions. This book is prepared under the editorship of Assoc. Prof. Murat Genç and published in print and as an e-book. The target audience of the book consists of teachers, prospective and pre-service teachers, academicians and researchers in the field of science teaching. The chapter contents of the book provide the reader with opportunities of supporting, experiencing science education and providing a new point of view in the context of SSI with recommendations and activity examples developed for SSI teaching in class and out-of-school learning environments. It provides not only obtaining theoretical scientific knowledge about SSI but also implementing it. In the new publication of the book, it can be suggested that the book may be enriched by adding new chapter titles, such as “pedagogical content knowledge towards SSI, SSI teaching specific to different disciplines and development of digital learning materials for SSI”. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.47615/issej.915640 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Book review tr_TR
dc.subject Kitap incelemesi tr_TR
dc.subject Socioscientific issues tr_TR
dc.subject Sosyobilimsel konular tr_TR
dc.subject Science education tr_TR
dc.subject Fen eğitimi tr_TR
dc.title Kitap değerlendirmesi: Kuramdan uygulamaya sosyobilimsel konular tr_TR
dc.title.alternative Book review: socio-scientific issues from theory to practice tr_TR
dc.type review tr_TR
dc.relation.journal Journal of International Social Science Education tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/matematik ve fen bilimleri eğitimi bölümü/fen bilgisi eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 36915 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5366-0833 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 200 tr_TR
dc.identifier.endpage 219 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster