Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Otonomi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uyar, Mehmet Günay
dc.contributor.author Güven, Şefika Dilek
dc.date.accessioned 2020-08-04T08:18:10Z
dc.date.available 2020-08-04T08:18:10Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/581
dc.description.abstract Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu (SYO) Hemşirelik Bölümü Öğrencileri [N=456] oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 288 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri SPSS 24 programına yüklenerek, verilerin normal dağılıma uygunluğu histogram, q-q grafikleri ve Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nitel değişkenler arası ilişki Pearson ki-kare analizi, gruplar arası karşılaştırmalarda nicel değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız iki grup t testi kullanılmıştır. Sosyotropi-Otonomi ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçekleri arası ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre öğrenci hemşirelerin genel otonomi puan ortalamalarının 87.43±11.27, genel eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamarının 232.52±23.30 olduğu belirlenmiştir ve KEDEÖ ile cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Eleştirel düşünme ve genel otonomi puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu (SYO) Hemşirelik Bölümü Öğrencileri [N=456] oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 288 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri SPSS 24 programına yüklenerek, verilerin normal dağılıma uygunluğu histogram, q-q grafikleri ve Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nitel değişkenler arası ilişki Pearson ki-kare analizi, gruplar arası karşılaştırmalarda nicel değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız iki grup t testi kullanılmıştır. Sosyotropi-Otonomi ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçekleri arası ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre öğrenci hemşirelerin genel otonomi puan ortalamalarının 87.43±11.27, genel eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamarının 232.52±23.30 olduğu belirlenmiştir ve KEDEÖ ile cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Eleştirel düşünme ve genel otonomi puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eleştirel Düşünme tr_TR
dc.subject Otonomi tr_TR
dc.subject Hemşirelik Öğrencisi tr_TR
dc.subject Critical Thinking tr_TR
dc.subject Autonomy tr_TR
dc.subject Nursing Students tr_TR
dc.title Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ve Otonomi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The Examination Of Relationship Between The Student Nurses'critical Thinking Dispositions And Their Autonomy Levels tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Hemşirelik Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 49141 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster