Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu (SYO) Hemşirelik Bölümü Öğrencileri [N=456] oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 288 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri SPSS 24 programına yüklenerek, verilerin normal dağılıma uygunluğu histogram, q-q grafikleri ve Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nitel değişkenler arası ilişki Pearson ki-kare analizi, gruplar arası karşılaştırmalarda nicel değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız iki grup t testi kullanılmıştır. Sosyotropi-Otonomi ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçekleri arası ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre öğrenci hemşirelerin genel otonomi puan ortalamalarının 87.43±11.27, genel eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamarının 232.52±23.30 olduğu belirlenmiştir ve KEDEÖ ile cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Eleştirel düşünme ve genel otonomi puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05).
Bu çalışma hemşirelerin eleştirel düşünme eğilimleri ve otonomi düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Yüksek Okulu (SYO) Hemşirelik Bölümü Öğrencileri [N=456] oluşturmuştur ve örneklem seçimi yapılmayıp araştırmaya alınma kriterlerine uygun 288 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri SPSS 24 programına yüklenerek, verilerin normal dağılıma uygunluğu histogram, q-q grafikleri ve Shapiro-Wilk testi ile değerlendirilmiştir. Nitel değişkenler arası ilişki Pearson ki-kare analizi, gruplar arası karşılaştırmalarda nicel değişkenler için tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız iki grup t testi kullanılmıştır. Sosyotropi-Otonomi ve Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçekleri arası ilişki Pearson korelasyon testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında elde edilen bulgulara göre öğrenci hemşirelerin genel otonomi puan ortalamalarının 87.43±11.27, genel eleştirel düşünme eğilimi puan ortalamarının 232.52±23.30 olduğu belirlenmiştir ve KEDEÖ ile cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Eleştirel düşünme ve genel otonomi puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.05).