Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda görsel algı becerilerinin değerlendirilmesi üzerine sistematik bir derleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuzu, Süheyla Yüsra
dc.contributor.author Zengin, Gülşah
dc.contributor.author Kayıhan, Hülya
dc.date.accessioned 2021-09-27T06:38:51Z
dc.date.available 2021-09-27T06:38:51Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5240
dc.description.abstract Amaç: Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) yaşam kalitesini bozan, dikkatsizlik ve hiperaktivite örüntüsünü içeren nörogelişimsel bir bozukluktur. Yapılan çalışmalarda tanı ve değerlendirme sadece DEHB olan çocuklarda daha belirgin işlev bozukluklarına odaklanırken, görsel algı göz ardı edilebilmektedir. Bu nedenle çalışmamızın amacı, DEHB olan çocuklarda görsel algı becerilerini araştıran çalışmaları tanımlamak ve incelemektir. Gereç ve Yöntem: Çalışmamızda “Web of Science”, “Science Direct”, “YÖK-Tez”, “ULAKBİM” veri tabanları ve “Google Akademik” arama motoru kullanılarak 2000-2020 yılları arasında yayınlanmış araştırmalar, ilgili anahtar kelimelerle Türkçe ve İngilizce olarak çeşitli kombinasyonlarda taranmıştır. Bu tarama ve raporlama sistematik derlemelerin rapor edilmesinde kullanılan PRISMA Bildirimine uygun olarak yürütülmüştür. Sonuçlar: İlk belirlemede 111 tane makaleye ulaşıldı. Literatür taramasının son aşamasında dâhil edilme kriterlerine uymayan 82 çalışma dışlandı. Sonuç olarak 13 makaleyle derleme yapılmasına karar verildi. DEHB’li çocukların görsel algılama becerileri üzerine yapılan çalışmalar sınırlıdır bu yüzden çalışmamızda dâhil edilme kriterleri geniş tutulup eşlik eden tanılarda çalışmaya dâhil edilmiştir. Tartışma: DEHB‘na eşlik eden komorbiditeler görsel algılama beceri performansını olumsuz etkilemektedir. Görsel algılama becerilerinin DEHB olguları ile eşlik eden tanıların varlığına göre değişkenlik gösterildiği görülmüştür. Çalışmalar incelendiğinde DEHB’nda görsel algılama becerilerinin etkilendiği fakat DEHB’na eşlik eden tanılar olunca görsel algılama becerilerindeki bozukluğun günlük yaşamı ve akademik becerileri etkileyecek düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Görsel algı tr_TR
dc.subject Görsel algılama becerileri tr_TR
dc.subject Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tr_TR
dc.subject Çocuk tr_TR
dc.title Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda görsel algı becerilerinin değerlendirilmesi üzerine sistematik bir derleme tr_TR
dc.type presentation tr_TR
dc.relation.journal Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Kozaklı meslek yüksekokulu/terapi ve rehabilitasyon bölümü/iş ve uğraşı terapisi pr tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-3348-5422 tr_TR
dc.contributor.authorID 305441 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster