Pandemi sürecinde ergoterapi eğitiminin çevrimiçi uygulamasına öğrencilerin bakış açılarının swot analizi ile incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Baysal, Ayşenur
dc.contributor.author Zengin, Gülşah
dc.contributor.author Akel, Sultan
dc.contributor.author Yıldırım, Kardelen
dc.contributor.author Yazıcı, Muhammed Rohat
dc.contributor.author Uğurlu, Ümit
dc.contributor.author Kayıhan, Hülya
dc.date.accessioned 2021-09-27T06:22:35Z
dc.date.available 2021-09-27T06:22:35Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5232
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışma, Ergoterapi lisans eğitiminin çevrimiçi uygulanmasına öğrencilerin bakış açısının SWOT analizi ile incelenmesi ve eğitim stratejilerinin belirlenmesi ve planlanmasına ışık tutacak verilerin elde edilmesi amacıyla planlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma Bezmialem Vakıf Üniversitesi ve Biruni Üniversitesi’nde yürütülmüştür. SWOT analizi kapsamında öğrenciler gruplara ayrılmıştır (güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar, tehditler). Her grup kendi içerisinde çevrimiçi eğitimi tartışmış ve böylece yanıtlar elde edilmiştir. Elde edilen yanıtlar çözümlenmiştir ve içerik analizi yapılmıştır. Benzer ifadeler dört kategori altında gruplandırılmıştır. Sonuçlar: Araştırmaya 13’ü erkek (%25), 39’u kız (%75) öğrenci olmak üzere toplam 52 gönüllü öğrenci katılmıştır. Olguların yaş ortalaması 21,2±6,2 yıldır. SWOT analizinde öğrencilerin çoğunluğu çevrimiçi eğitimin güçlü yönünü dersi tekrar izleyebilme, zayıf yönlerini ise ders esnasında internet bağlantısının kopması ve görüntü/seste yaşanan kayıplar olarak belirtmişlerdir. Tartışma: Çevrimiçi eğitim, derslerin tekrar izlenebilmesi, ders içeriklerine kolay erişim ve zaman tasarrufu gibi avantajlar sağlamıştır. Bunlar etkin bir şekilde kullanılabildiğinde öğrenci ve eğitmenin derslerdeki başarısını artırabileceği düşünülmektedir. Kazanılan zaman öğrencilerin serbest zaman aktivitelerine katılımı destekleyebilir böylece aktivite dengesinin olumlu etkilenebileceği düşünülmektedir. Sonraki araştırmalarda öğrencilerin ve eğitmenlerin çevrimiçi eğitime dair tecrübelerinin araştırılmasının sürece katkı sağlayacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject COVID-19 tr_TR
dc.subject Ergoterapi tr_TR
dc.subject Öğrenci tr_TR
dc.subject Çevrimiçi eğitim tr_TR
dc.title Pandemi sürecinde ergoterapi eğitiminin çevrimiçi uygulamasına öğrencilerin bakış açılarının swot analizi ile incelenmesi tr_TR
dc.type presentation tr_TR
dc.relation.journal Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Kozaklı meslek yüksekokulu/terapi ve rehabilitasyon bölümü/iş ve uğraşı terapisi pr tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7555-314X tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-3348-5422 tr_TR
dc.contributor.authorID 305441 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster